قدس آنلاین- تبریز: عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه خود شهرداری هم باید وارد پروژه‌های اقتصادی شود تا بتواند درآمدزایی کند، گفت: باید برای اداره شهر از سرمایه‌گذاران واقعی استفاده کنیم.

شهرداری تبریز وارد پروژه‌های اقتصادی شود/ تسریع در انتقال زندان تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل چمنی در جلسه ظهر امروز شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه قطعا شهر بدون سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذار اداره نخواهد شد، اظهار داشت: باید برای اداره شهر از سرمایه‌گذاران واقعی استفاده کنیم چرا که اداره شهر بدون جذب سرمایه‌گذار واقعی ممکن نیست.

وی افزود: خود شهرداری هم باید وارد پروژه‌ای اقتصادی شود تا بتواند درآمدزایی کند مثلا شهرداری تبریز می‌تواند پروژه‌ای دیگر مانند «لاله پارک» را در تبریز ایجاد کند تا باعث درآمدزایی برای شهر شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر تبریز در بخش دیگری از صحبت‌هایش در ارتباط با الزامات بودجه سال 95 شهرداری تبریز گفت: لازم است توجه به حمل و نقل و ترافیک یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بودجه باشد چرا که بیشتر زمان ما در شهر در ترافیک می‌گذرد.

چمنی افزود: باید شهرداری با تخفیف عوارض به سرمایه‌گذارانی که قصد احداث پارکینگ دارد به حل مشکلات کمبود فضای پارکینگ و عبور و مرور کمک کند.

وی با بیان این‌که در کنار توسعه پارکینگ‌ها باید در سامان‌دهی دسترسی‌های شهری نیز اهتمام داشته باشیم، اضافه کرد: تسریع در انتقال زندان، مراکز دولتی و اجرایی و همچنین مشاغل ترافیک‌زا به خارج از شهر باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز همچنین بر لزوم وضع قوانین سختگیرانه در خصوص حرکت خودروهای تک‌سرنشین تاکید کرد. 

نیازمند سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری هستیم

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز ترافیک را مهم‌ترین معضل شهر تبریز عنوان کرد: جلوگیری از تردد خودروهای سنگین در مرکز شهر، در روان‌سازی ترافیک و پیشگیری از تصادفات موثر خواهد بود.

بهروز خاماچی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با تقدیر از نقش شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز گفت: عملکرد اتوبوس‌رانی به خوبی در شهر چشمگیر است.

وی با بیان این‌که در برنامه سال آتی، توسعه مراکز تجاری، ضروری به نظر نمی‌رسد، گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری هستیم.

خاماچی ادامه داد: در صورتی که این اتفاق بیفتد، قطعا شاهد افزایش درآمدهای پایدار و بهبود شاخص‌های اشتغال نیز خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به موضوع باغ بنکداران در مسیر پروژه برق‌لامع گفت: با هماهنگی‌های به وجود آمده با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تبریز، هیچ درختی در این باغ قدیمی قطع نخواهد شد و در صورت ضرورت، درختان موجود در مسیر پروژه به پارک عباس‌میرزا انتقال خواهد یافت.

ورود شورا به بحث اصلی تعرفه عوارض محلی و بودجه سال 95 تبریز از هفته آینده

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز از ورود شورای شهر به بحث تعرفه عوارض محلی و بودجه سال 95 این کلانشهر خبر داد.

حبیب شیری‌آذر گفت: امروز تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه بحث‌های هفته گذشته در خصوص بودجه سال 95 به اعلام نظرات کارشناسی خود پرداختند و اولویت‌ها و سیاست‌های خود در این خصوص را بیان داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.