قدس آنلاین: سومین دوره داوری نشان مرغوبیت صنایع دستی منطقه مرکزی کشور به میزبانی اصفهان به طور رسمی آغاز گردید.

۳۲۰ اثر هنرمندان اصفهانی نامزد دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی کشور شدند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اعلام این خبر افزود: تاکنون از تمامی استان‌های منطقه مرکزی کشور 475 اثر از هنرمندان نامزد دریافت نشان ملی است که از این تعداد 320 اثر متعلق به هنرمندان استان اصفهان و بقیه آثار متعلق به هنرمندان سایر استان‌ها است.

 وی افزود: گروهی متشکل از پنج داور ملی که همگی از اساتید هنرهای دستی و سنتی هستند همراه با سایر کارشناسان حوزه صنایع دستی، آثار صنایع دستی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

اللهیاری تأکید کرد: امسال برگزاری سومین دوره داوری اخذ نشان ملی صنایع دستی، با انتخاب اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی همزمان شده لذا این نکته مسئولیت همه ما را در توسعه و ترویج صنایع دستی به عنوان بخشی از میراث هویتی این ملت بزرگ و همچنین تلاش برای توسعه اقتصادی کشور در عصر پساتحریم بیش از گذشته خواهد کرد.

گفتنی است سومین دوره ارزیابی و ارائه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در منطقه مرکزی کشور به میزبانی استان اصفهان آغاز گردید؛ در این دوره 475 اثر از هنرمندان صنایع دستی از استان‌های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و قم جهت دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی به این نشست داوری ارسال شده است.

شایان ذکر است استان اصفهان دارای 102 اثر صنایع دستی ثبت شده در سازمان بین‌المللی یونسکو بوده و همچنین دارای 150 اثر دارای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.