قدس آنلاین – سبزوار رئیس جمعیت هلال احمرشهرستان سبزوار گفت: مسئولان استانی و کشوری در جهت تجهیز پایگاههای امداد و نجات جاده ای بکوشند . 

مسئولان استانی و کشوری در جهت تجهیز پایگاههای امداد و نجات جاده ای بکوشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار رضا شهرآبادی که در جمع خبرنگاران این شهرستان سخن می گفت افزود:سه پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمرسبزوار در جاده های سبزوار - شاهرود و سبزوار - بردسکن فعال هستند.

وی با اشاره رفت و آمد سالانه میلیونها مسافر و زائر بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) از جاده های سبزوار و داورزن تصریح کرد : تجهیز پایگاههای امداد و نجات روستاهای مهر و کاهک داورزن در جاده پر رفت و آمد سبزوار - شاهرود و نیز پایگاه ابراهیم آباد در جاده سبزوار - بردسکن بسیار ضروری است.

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار پایگاه امداد و نجات جاده ای روستای مهر داورزن را فاقد خودرو نجات ذکر کرد و ادامه داد : برای تجهیز این پایگاهها  ضمن مذاکره و مکاتبه با مسوولان شهرستان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، با پیگیری انجام شده قرار است از محل ماده های 10 و 12 قانون مدیریت بحران، اعتباراتی را در این خصوص تخصیص یابد.

وی با اشاره به وقوع 159 مورد حادثه واژگونی و تصادف طی شش ماه نخست امسال اظهار داشت : این حوادث در جاده های سبزوار - شاهرود و سبزوار - بردسکن رخ داده اند و در این مدت نیز 352 نفر حادثه دیده توسط نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادرسانی و 212 مصدوم هم به مراکز درمانی سبزوار منتقل شده اند، و متاسفانه 16 نفر در همین حوادث جان خود را از دست داده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار یاد آور شد : همچنین طی همین مدت 779 نفر به پایگاههای جاده ای جمعیت هلال احمر این شهرستان مراجعه و خدمات درمانی دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه طی شش ماه گذشته هزار و 287 نجاتگر و هزار و 61 امدادگر داوطلب با سه پایگاه امداد و نجات جاده ای سبزوار و داورزن همکاری داشته اند ، اجرای دو عملیات نجات در کوهستان ، برگزاری سه دوره آموزشی عمومی امداد با شرکت 85 فراگیر،برپایی 16 دوره کمکهای اولیه با شرکت 420 فراگیر و نیزبرگزاری سه دوره مهارتهای پایه داوطلبی با حضور 84 امدادگر داوطلب را از برنامه های عملیاتی شده در این جمعیت برشمرد .

هم اکنون جمعیت هلال احمر سبزوار سه هزار و 572 داوطلب، عضو جوان، امدادگر و نجاتگر دارد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.