مدیرکل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو از استخراج طرح کشوری بررسی نمونه‌های آبلیمو موجود در بازار تا پایان آبان‌ماه خبر داد و گفت: تخلف و تقلب در محصولات غذایی افزایش یافته است.

تمام آبلیموهای موجود در بازار بررسی می‌شوند/ تخلف و تقلب در محصولات غذایی افزایش یافته است

به گزارش قدس انلاین ،حسین رستگار در گفت‌‌وگو با میزان درباره وضعیت آبلیموهای موجود در بازار اظهار کرد: سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد یکسری اقداماتی را در راستای بررسی شاخص‌های ایمنی در آبلیمو انجام داده اند که احتمالا طرح بررسی نمونه‌های موجود در کل بازار تا آپایان آبان ماه جاری جمع بندی خواهد شد.

 
وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال بررسی روی این موضوع هستند، افزود: یکسری از برند‌ها از نظر ما مورد تایید نبود و آنها را از سطح بازار جمع آوری کرده‌ایم و با توجه به این‌که بحث تخلف و تقلب در کشور افزایش یافته سازمان غذا و دارو در بحث نظارت به صورت کشور به آن ورود پیدا کرده است.
 
به گفته مدیرکل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو، از سال گذشته یکسری نمونه برداری و کنترل مستمر از سطح عرضه صورت گرفت که براساس نتایج بدست‌ آمده منجر به پلمپ خط تولید  3 شرکت متخلف آبلیمو در کشور شد.
 
رستگاری به بحث نظارت در این عرضه اشاره کرد و گفت:  نظارت‌ها به صورت روتین همیشه در حال انجام است و در صورت مشاهده تخلف، اقدامات لازم در این راستا انجام خواهد شد، اما یک زمان گزارشاتی از تخلفات صورت گرفته به سازمان اعلام می‌شود که بلافاصله نصبت به پیگیری در این خصوص ورود خواهیم کرد.
 
مدیرکل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو در خاتمه تصریح کرد: زمانی شاهد افزایش آبلیمو در سطح بازار می‌شویم که قطعا باید در این راستا با تمرکز بیشتر ورود پیدا کرد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.