قدس آنلاین : استاندار خراسان شمالی گفت:هیچ اعتباری از سوی دستگاه های اجرایی از سفر مقام معظم رهبری به این استان برگشت نخورده است.

هیچکدام ازاعتبارت سفر رهبری به خراسان شمالی برگشت نخورده است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سید علی اکبر پرویزی در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت:صددرصد اعتبارات سفر رهبری دریافت و هزینه شده است و تمام دستگاه های اجرایی در جذب این اعتبارات موفق عمل کرده اند.

وی ادامه داد: از مجموع 421 میلیارد تومان اعتبارات سال گذشته استان تنها 103 میلیون تومان برگشت خورد که البته این مقدار هم مربوط به سفر رهبری نبوده است.
پرویزی تصریح کرد: در سفر رهبری به سه بیمارستان بجنورد،آشخانه و شیروان توجه ویژه ای شد.
وی در ادامه اضافه کرد: بیمارستان آشخانه سال گذشته با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید و بیمارستانهای بجنورد و شیروان در ابتدا کارهای مقدماتی آن انجام شد ولی با پیشرفت فیزیکی اندکی برای چندین سال رها شد اما از اواخر سال 92 این پروژه ها دوباره آغاز شدند که در این مدت، کار بی سابقه ای برای این بیمارستانها صورت گرفت.
پرویزی ادامه داد: امیدواریم تا سال 95 این دو پروژه بیمارستانها به بهره برداری کامل برسد.
وی گفت: سال گذشته بر اساس پیشنهاد خراسان شمالی در مجلس مقرر شد تا اعتبارات پروژه های ادامه دار تا پایان این پروژه ها باقی بماند و اعتباری برگشت نخورد.
پرویزی بیان کرد: برخی پروژه ها همچون کانون پرورشی یا کتابخانه مرکزی باید در داخل شهر ساخته شود وچون زمینی در داخل شهر بجنورد وجود ندارد با وساطت شهرداری مقرر شد در ازای دادن زمینی در داخل شهر ما نیز در قبال دریافت زمین، زمینی در گلستان شهر به ارزش روز خواهیم داد.
وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع فرودگاه نیز اشاره کرد و گفت:در دو سال گذشته تلاش کرده ایم تا تجهیزات، امکانات ناوبری، ماشین آلات و دستگاه آیلس برای فرودگاه بجنورد خریداری شود.
استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این دوسال گذشته بیش از 50 میلیارد تومان برای فرودگاه بجنورد هزینه شده و در سفر رییس جمهور به استان 30 میلیارد تومان نیز تعهد دولت برای این فرودگاه بوده است.
سید علی اکبر پرویزی تصریح کرد: امیدواریم تمام عملیات عمرانی فرودگاه بجنورد از تمام جهات تا پایان سال تامین شود .
وی اظهار داشت: در دیدار با رییس سازمان هواپیمایی کشور مقرر شد  از هواپیماهای متناسب با فرودگاه استفاده شود و همچنین وی قول مساعد حل مشکلات پروازهای بجنورد و شهرهایی همچون بجنورد را تا سه ماه آینده دادند.
وی به موضوع راه آهن نیز اشاره کرد و گفت:تنها راه آهنی که در دولت تصویب و پیمانکار آن مشخص شده راه آهن شیروان،بجنورد،اسفراین و نقاب است.
پرویزی ادامه داد:قطعه دوم اسفراین به شیروان در 3 ماه گذشته پس از سفر رییس جمهور به استان ابلاغ و پیمانکاران آن مشخص و به صندوق توسعه ملی معرفی شده اند.
وی تصریح کرد:قطعه مشهد گرگان شرایط خاصی دارد این محور در دولت گذشته قراردادی با آستان قدس داشته که آنها با شرکت خارجی قراردادی منعقد کرده که هزینه های سنگینی به دولت تحمیل می کند بنابراین مورد قبول دولت نیست و باید اصلاح شود.
استاندار خراسان شمالی همچنین در خصوص وضعیت کارخانه کمپوست نیز اظهار داشت:مردم سه روستا به وضعیت این کارخانه معترض هستند و به رغم گرفتن پیمانکار جهت اصلاح برخی ایرادات، بازهم این مردم معترض هستند.
سید علی اکبر پرویزی افزود:استانداری این آمادگی را دارد تا این پروژه را به مردم همان روستاها واگذار کند حتی تا یک ماه نیز این کارخانه را فعال خواهیم کرد به شرطی که مردم اعلام آمادگی کنند.
وی در پایان سخنان خود به حوزه گردشگری و ظرفیت های استان اشاره و افزود:در حال حاضر استان شاهد توسعه فرودگاه، اتصال راه آهن ، تکمیل راه ها و... است بنابراین در بخش زیرساخت ها مشکلی نخواهیم داشت تنها مشکل ما مغفول ماندن فرهنگ گردشگری و پذیرش گردشگر در مناطق مختلف استان است.
پرویزی تصریح کرد:باید ظرفیت های گردشگری روستاهای استان باید به گردشگران معرفی شود و همچنین فرهنگ تعامل مردم با گردشگرها و دعوت از آنها به مناطق گردشگری بسیار مهم تر از زیرساخت هاست.
وی با تاکید بر اینکه ارتقای جایگاه گردشگری نیازمند اصلاح نگاه مردم است، اظهار داشت:نباید فرصت معرفی اماکن تاریخی استان به گردشگران را از دست داد باید در این خصوص برنامه ریزی های دقیق تری صورت گیرد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.