قدس آنلاین:مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی از افزایش تعداد مراجعین به پزشکی قانونی استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

افزایش تعداد مراجعین به پزشکی قانونی خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، دکتر بابک سلحشور افزود: در نیمه نخست سال جاری نزدیک به 14 هزار معاینه در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده است.
وی با اشاره به افزایش میزان معاینات انجام شده در بخش‌های مختلف پزشکی قانونی در نیمه نخست سال جاری، گفت: نسبت به سال گذشته در بیشتر بخش‌ها از جمله آزمایشگاه، معاینات و متوفیات شاهد افزایش تعداد مراجعه کننده‌ها بودیم.
وی افزود: در بخش معاینات سرپایی، بیشترین معاینه انجام شده در مرکز بجنورد با تعداد 5 هزار و 228 مورد بود که این رقم برای شیروان دو هزار و 816 ، اسفراین دو هزار و 113، آشخانه یک هزار و 122، فاروج 688 ، جاجرم 482 و راز 235 مورد بود.
وی گفت: تعداد آزمایش‌های ارجاعی به آزمایشگاه مرکز استان، تا پایان شهریور ماه به 901 مورد رسیده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 700 مورد بود.
وی با بیان اینکه آزمایش‌های انجام شده در آزمایشگاه مرکز استان نیز به دو بخش سرولوژی و سم‌شناسی تقسیم می شود اظهار داشت: از کل آزمایش‌های انجام شده در نیمه نخست امسال 735 مورد در بخش سم‌شناسی و 166 مورد در بخش سرولوژی انجام گرفته است. همچنین، تا پایان شهریور ماه امسال،69 مورد کمیسون تخصصی نیز در مرکز پزشکی قانونی استان تشکیل شده است.
مدیر کل پزشکی قانونی گفت: با وجود اینکه پزشکی قانونی استان با کمبود شدید نیروی تخصصی مواجه است، مراکز پزشکی قانونی در هفت شهرستان استان دایر و پاسخ‌گوی مراجعین بخش‌های مختلف می‌باشد؛ به طوریکه تا پایان شهریور امسال، به طور میانگین روزانه بیش از 75 مورد معاینه در مراکز پزشکی قانونی استان انجام گرفته است.

انتهای خبر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.