قدس آنلاین- تبریز: سخنگوی وزارت کشور گفت: انتخابات الکترونیکی همه استان‌های کشور را در بر نخواهد گرفت بلکه فقط در کلانشهرها و شهرستان‌هایی که بستر ویژه برگزاری الکترونیکی به طور کامل فراهم شده است رخ خواهد داد.

مردم کدام شهرها در کشور الکترونیکی رای می دهند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسینعلی امیری ظهر امروز در حاشیه همایش فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل در تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری انتخابات به یک هفته تبلیغات و رای‌گیری خلاصه نمی‌شود و عملا از اسفند ماه سال گذشته توسط وزیر کشور کلید زده شده چرا که تمهیدات مقدماتی آن به اندازه خود انتخابات مهم است.

 

وی افزود: ارائه آموزش‌های توجیهی، جدول زمان‌بندی و هماهنگی‌ها کار بسیار سنگینی است که در حال حاضر در مرحله‌ای هستیم که به مجریان آموزش داده شده و توجیه می‌‌شوند.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه کمترین خطا در انتخابات تبعات جبران ناپذیری می‌تواند در پی داشته باشد، بر اهمیت این همایش‌های منطقه‌ای تاکید کرد و افزود: 31 استان در 11 حوزه ساماندهی شده‌اند که هر استانی حداقل 3 استان را به عنوان مرکز همایش منطقه‌ای پوشش می‌دهد.

قائم مقام وزیر کشور در امور استان‌ها و مجلس یادآور شد: آذربایجان‌شرقی برگزاری همایش منطقه‌ای در استان‌های آذربایجان‌های شرقی، غربی و اردبیل را به عهده دارد که به مدت 2 روز و با حضور 182 نفر برگزار می‌شود.

این مسئول در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد نحوه تامین امنیت برگزاری الکترونیکی انتخابات تصریح کرد: انتخابات الکترونیکی همه استان‌های کشور را در برنخواهد گرفت بلکه فقط در کلانشهرها و شهرستان‌هایی که بستر ویژه برگزاری اینترنتی به طور کامل فراهم شده است رخ خواهد داد.

400 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برگزاری انتخابات الکترونیکی

قائم مقام وزیر کشور در امور استان‌ها و مجلس اعلام کرد: 400 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای برگزاری کامل اینترنتی انتخابات در کل کشور برآورد شده بود که 170 میلیارد تومان آن تامین شده بنابراین در شهرهای معینی انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود و بستر ویژه‌ای برای تامین امنیت کامل آن مهیا شده است.

وی سن رای‌دهندگان در انتخابات مجلس و خبرگان امسال را 18 سال اعلام و بیان کرد: 960 هزار نفر عامل اجرایی درگیر این انتخابات خواهند بود تا 207 حوزه انتخابی را پوشش دهند.

تشکیل ستادی برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی

امیری از تشکیل ستادی برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی خبر داد و اضافه کرد: در هر شهرستان شعبه ویژه دادگاهی که به جرائم انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی کند دایر می‌شود.

قائم مقام وزیر کشور در امور استان‌ها و مجلس با بیان اینکه رسیدن به تخلفات در صلاحیت وزارت کشور و شورای نگهبان است، اذعان داشت: شرایط استان‌ها را رصد می‌کنیم؛ به هر حال سیاست وزارت کشور برخورد با تخلفات از طریق خود کاندیداها و وادار کردن به پیشگیری است و مواردی که تا کنون تذکر دادیم مورد پذیرش و رعایت قرار گرفته است.

امیری در ادامه بر لزوم برخورد توام با حسن نیت در تایید یا رد صلاحیت‌ها تاکید کرد و گفت: بخشی از بررسی‌ها توسط هیئت‌های اجرایی و بخشی در هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان صورت می‌گیرد و معیار قضاوت قانون خواهد بود و همه طیف‌ها و جناح‌ها از حق انتخاب برخوردار می‌شوند.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها درباره راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: با آگاهی از بافت جمعیتی، تعامل خوب با رسانه‌های استانی و اتخاذ راهکارهای مناسب، می‌توان انتخاباتی با شکوه و مبتنی با قانون برگزار کرد.

امیری با تأکید بر اینکه قانونگرائی کلید واژه همه مراحل انتخابات خواهد بود، آموزش مجریان و آگاهی کامل آنها نسبت به قوانین انتخابات و ساماندهی هیئت‌های اجرایی قوی، بی‌طرف و متدین را لازمه برگزاری انتخابات برشمرد و افزود: رعایت اصل بی‌طرفی و ایجاد شرایط یکسان برای فعالیت انتخاباتی همه احزاب و گروه‌ها، افزایش اعتماد عمومی را به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.