قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: برنامه غربالگری شنوایی با همکاری مراکز درمانی در تمام بیمارستان‌های استان اجرا می‌شود.

برنامه غربالگری شنوایی در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محسن ارشدزاده ظهر امروز در کارگاه منطقه‌ای برنامه غربالگری شنوایی که با حضور کارشناسانی از 11 استان کشور در تبریز برگزار شد، بر ضرورت اجرای طرح غربالگری شنوایی در پیشگیری از آسیب‌های شنوایی و معلولیت‌های ذهنی در آینده تاکید کرد.

 

وی گفت: یکی از اولویت‌های مهم در سطح کشور که توسط سازمان بهزیستی دنبال می‌شود پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌ها است که به صورت کشوری دنبال می‌شود و یکی از سیاست‌های محوری است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برنامه غربالگری شنوایی با همکاری مراکز درمانی در تمام بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: ما باید بتوانیم در مباحث غربالگری شنوایی و بینایی کاری بکنیم تا معلولیت‌ها کاهش یابد و هزینه‌ها در آینده کاهش پیدا کند.

ارشدزاده یادآور شد: با کمک گرفتن از مسئولان ارشد استان و ورود به مباحث پیش از ازدواج در آزمایش‌های قبل از ازدواج موفق‌تر عمل کرده و زمینه‌ای را فراهم آوریم که در آزمایشات ژنتیک پیش از ازدواج جلوی برخی معلولیت‌ها را بگیریم.

وی یادآور شد: متولی این طرح غربالگری بهزیستی است و برنامه‌هایی که اجرا می‌کنیم در همین زمینه است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: سال گذشته 55 هزار و 500 نوزاد در استان متولد شدند که همکاران بهزیستی این نوزادان را آزمایش و غربالگری کردند و توانستیم در 120 مورد مشکلات شنوایی را تشخیص دهیم.

وی یادآور شد: در 70 مورد کاشت حلزون و در 50 مورد نیز اقدامات درمانی دیگر را انجام داده‌ایم تا کودکان دارای معلولیت بتوانند از شرایط زندگی مطلوب بهتر استفاده کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.