دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه این حزب در مسیر همگرایی اصولگرایان از هر گونه هزینه مادی و معنوی دریغ ندارد، گفت: ما در انتخابات تابع نظر جامعتین هستیم.

دیپلماسی لبخند دشمن را جسور کرده است/ اصولگرایان در مسیر همگرایی هستند
به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه که صبح امروز پنجشنبه 23 مهر ماه در مجتمع آدینه برگزار شد به تشریح مواضع حزب متبوع خود پرداخت و اظهار داشت: منظومه فکری که انقلاب اسلامی توسط امام و رهبری ارائه داده جاذبه‌هایی دارد که عزت ملت ایران و هر ملتی که بدان پایبند باشد را تامین می‌کند و در این منظومه نفی ظلم، نفی استکبار و استبداد، استقلال همه‌جانبه و رسیدن به حیات طیبه اسلامی متجلی است.

حبیبی با بیان اینکه دستیابی به این حیات طیبه با تحقق اسلام حداکثری میسر است ادامه داد: آفت این مسئله ترویج اسلام حداقلی و ایدئولوژی‌زدایی از سیاست داخلی و خارجی و توسعه برون‌گرا و نیز نفی استقلال و آزادی ملت‌هاست.

از این رو نتیجه این حیات طیبه خودباوری و دستیابی به تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به انتخابات سال جاری خاطرنشان کرد: امسال انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، نهاد خبرگان رهبری در 8 سال آینده از رکن رکین ولایت فقیه در نظام مقدس اسلامی صیانت می‌کند و از این رو اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

وی با تاکید براینکه ما دراین انتخابات تابع نظرات جامعتین هستیم، افزود: انتخابات مجلس با عزم اصولگرایان در مسیر در روند همگرایی قرار دارد و موتلفه اسلامی در این راه از هر گونه هزینه مادی و معنوی دریغ ندارد تا ان‌شاءالله یک مجلس کارآمد و ولایی تشکیل شود.

حبیبی با بیان اینکه ما در این راه از راهبرد یک‌صدا یک فهرست پیروی می‌کنیم، گفت: درباره ارتباط با دولت بنای حزب موتلفه بر پشتیبانی اصولی از دولت بوده و هست و تعریف ما از پشتیبانی اصولی این است که برای موفقیت دولت راه‌حل مشکلات و پیشنهاد کمک ارائه دهیم و نقاط قوت دولت را بیان کرده و چنانچه کمک بخواهند دریغ نکنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در بیان نقاط ضعف ما نباید از دایره انصاف خارج شویم و حق انتقاد سازنده را نیز محفوظ می‌دانیم، گفت: تعامل ما با دولت تاکنون یک‌طرفه بوده و دولت پاسخ ما را تاکنون به مصلحت ندانسته است.

وی در ادامه با بیان اینکه اعتدال همانند اصلاح‌طلبی هنوز تعریف نشده است، گفت: به همین دلیل نهادهای تصمیم‌گیر در خطر عناصر نفوذی هستند و دولت باید فکری برای این خطر عظیم کند.

حبیبی ادامه داد: حزب موتلفه اسلامی آماده گفت‌وگو برای تقویت وحدت ملی است و فعالانه در شکل‌گیری خانه احزاب شرکت کرد، گفت‌وگوهای ملی را می‌توان با گفتمان هم زبانی و همدلی با دولت معطوف به تضمین وحدت ملی و همگرایی در برابر دشمنان قسم‌خورده نظام پیش برد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سیاست لبخند مطلق در دیپلماسی خارجی را مضر می‌دانیم تاکید کرد: ما معتقد به آمیختن مهر و قهر و عذاب و رحمت و نیش و نوش به تناسب خصوصیات مخاطب در نهایت رعایت معنای بلند اشدأ الکفار و رحما بینهم هستیم.

حبیبی با اشاره به اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار جدی و دائمی دولت باشد. و برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی رکود، تورم، بیکاری یک راه وجود دارد و آن هم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مبارزه با فساد در دولت و قوه قضاییه نیازمند عمق‌، گستردگی و جدیت بیشتری است، ادامه داد: تفریغ بودجه حکایت کم‌انضباطی کار دولت در حوزه اقتصادی دارد و مجلس باید از طریق پیگیری احراز تخلف‌های مسئولان دولتی در دیوان محاسبات به این وضعیت پایان دهد.

وی از رهاسازی فرهنگ عمومی جامعه انتقاد کرد و یادآور شد: مسئله عدم اجرای قانون عفاف و حجاب و عدم اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر نگرانی‌هایی را در حوزه فرهنگ پدید آورده است و عدم اجرای این دو قانون، قانون‌شکنان را جسورتر کرده است لذا بدحجابی و بی‌حجابی سازمان‌یافته مردم متدین و انقلابی را عصبانی کرده است.

حبیبی با ابراز نگرانی از ادامه‌دار بودن تهاجم فرهنگی دشمن بدون وقفه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید در این باره منفعل باشد، ما پس از برجام شاهد شدت فعالیت‌های دشمن برای نفوذ در دستگاه‌های فرهنگی خواهیم بود و متاسفانه در فضای مجازی نیز ضعیف عمل شده است، امیدواریم جلسات شورای عالی مجازی که 6 ماه تعطیل بود با شکل‌گیری جدید پاسخگوی مطالبات مردم و رهبری باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ضمن انتقاد از سیاست خارجی دولت گفت: سیاست لبخند مطلق برخی از مسئولان دشمن را جسور و دشمنی‌ها را در حوزه سیاست خارجی مضاعف کرده است به طوری که امروز یک دولت عصر حجری مثل آل‌سعود در جایی که بتواند برای ملت ما خط و نشان می‌کشد و رجز می‌خواند.

وی در خصوص برجام توضیح داد: برجام یک متن دارد و یک فرا متن که آمریکایی‌ها در هر دو خود را مفسر انحصاری خود می‌دانند لذا باید به این تفسیر یک‌طرفه پایان داد، نتیجه دو سال گفت‌وگو باید لغو تحریم‌ها باشد، ما هشدارهای مهم مندرج در گزارش کمیسیون برجام مجلس را بسیار جدی می‌دانیم و آنها را معیارهای خوبی برای تصمیم‌گیری نهایی از طرف کشورمان تلقی می‌کنیم.

حبیبی با بیان اینکه ما کفه منفی برجام را سنگین‌تر از کفه مثبت آن تلقی می‌کنیم، افزود: در این میان نباید فراموش کرد که برجام یکی از مسائل راهبردی کشور ماست که نباید از آن غفلت کرد و مسئله فرادستی، جنگ نرم استکبار جهانی برای استحاله نظام اسلامی است و باید مسیر نفوذ آمریکا و راه سوءاستفاده از برجام و غیر آن را در این لحظات تاریخی بست.

دبیرکل حزب موتلفه تاکید کرد: مسئله امروز کشور چگونگی پیروزی در این نبرد است و احزاب قطعا نقش کلیدی خواهند داشت، حزب موتلفه اسلامی که خود را از انصار ولی می‌داند تلاش می‌کند نقش خود را در این جنگ نرم به خوبی ایفا کند تا باز هم شاهد پیروزی دیگری بر آمریکا باشیم.

وی با تاکید براینکه ما در هیچ زمینه‌ای غیر مسائل هسته‌ای نباید با آمریکا گفت‌گو کنیم، یادآور شد: اهداف اصلی و منافع مشروع ما با اهداف شیطانی و نامشروع آمریکا در تضاد است و علاقمندان به مذاکره با آمریکا ولو قصد خیانت هم نداشته باشند راجع به چه موضوعی پیشنهاد مذاکره با آمریکا را دارند. البته حساب کسانی که خیانتکارانه اشتیاق مذاکره و ارتباط با آمریکا دارند، جداست.

حبیبی با بیان اینکه پس از برجام نگاه مطلق به بیرون را باید تعطیل کرد و با درون‌گرایی عقلانی به حل مشکلات کشور پرداخت، گفت: امید به غرب سراب است و هیات‌های خارجی که می‌آیند و می‌روند هیچ آثار عملی و امیدبخشی از سفرهای خود و هیچ علامتی در مورد پایان خصومت‌ورزی علیه ایران نشان نمی‌دهند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید براینکه دیپلماسی متکی به مردم کارساز است در عین حال خاطرنشان کرد: به نظر ما به آمریکا لاتین و آفریقا باید توجه بیشتری داشت و از نگاه به غرب کم کرد.

وی در ادامه به طرح مشکلات اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: آمار اعتیاد و طلاق و قاچاق مواد مخدر زنگ خطر را به صدا درآورده، دولت باید در پاسخ مطالبات اجتماعی مردم تلاش کافی معمول دارد، جنگ خطر ماهواره و اینترنت در گوش ماست و دشمن لا به لای زندگی خصوصی و اجتماعی بخشی از مردم نفوذ کرده است که حکومت باید در برابر این نفوذ برنامه داشته باشد.

حبیبی گفت: ما به عنوان یک تسهیلات حزبی اعلام می‌داریم که با وجود بیان مشکلات و نارسایی‌ها در گذشته و حال نقاط قابل توجهی در عملکرد دولت فعلی و دولت‌های گذشته را باور داریم گفت: منفی‌بافانی که به علت مخالفت با اصل انقلاب دستاوردها را نادیده می گیرند بدانند که خواب آنها در رابطه با برگشت مجدد تعبیر نخواهد شد.

دبیرکل حزب موتلفه تاکید کرد: ما در مورد تحزب معتقدیم که تعمیق فرهنگ تحزب برای اداره کشور موثر و از علائم توسعه سیاسی کشور است. البته نه از آن قبیل توسعه سیاسی که بیش از 250 حزب اجازه تاسیس بگیرند و بیش از 200 حزب در حد یک خانواده یا یک فامیل خلاصه شوند.

وی گفت: به نظر ما تشکیلاتی که واجد سه خصوصیت مهم باشد حزبی است گفت: برخورداری از پایه‌های متقن ایدئولوژیک، توانمندی داشتن برنامه کارشناسی شده و توانایی کادرسازی در حوزه مدیریت در این راستا است و رقابت‌های انتخاباتی به جای محدود شدن در الفاظ باید در رقابت برنامه‌ای قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مسدود کردن راه‌های نفود دشمن در ارکان انقلاب فقط با به کار گرفتن نیروهای اصیل، مدبر و امتحان‌شده میسر است، گفت: دست‌هایی در کار است که می‌خواهد انقلابی بودن، شهادت، ایثارگری، دشمن‌ستیزی و فریاد بر آوردن بر سر آمریکا را خارج از قواعد دیپلماسی تسامح و تساهل را به عنوان یک روشنفکری و شجاعت و صراحت انقلابی داشتن در مقابل شیطان بزرگ را تندروی تفسیر کنند.

حبیبی در پایان یادآور شد: ما با باطل دانستن خط خبیث فتنه 88 و فاسد داشتن حلقه انحراف اعلام می‌داریم که در چارچوب اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه ایستاده‌ایم و پس از رحلت امام خمینی با آیت‌الله العظمی خامنه‌ای نه تنها بیعت کرده‌ایم که پیمان خون بسته‌ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.