۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 316729

یک کارشناس اجتماعی گفت: والدین و مسئولان بدانند که آغوش اعتیاد باز است و تنها لحظه‌ای غفلت کافی است تا فرد زندگی خود را بسوزاند.

مراقب آغوش همیشه‌ باز این غول باشید

به گزارش قدس انلاین ،«ساسان احمدی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کنجکاوی و ماجراجویی، فشار دوستان و گروه همسالان، فرار از تنهایی و اضطراب، رهایی از مشکلات زندگی، تفریح و سرگرمی، ابراز وجود و مقابله با والدین از جمله درب‌های ورود به دامن اعتیاد است.

وی با بیان این‌که تبعیض، مقایسه، سرزنش، تحقیر، تحکم، خشونت، تنبیه بدنی، بی‌توجهی به فرزندان سبب فرار عاطفی و فیزیکی آنان از منزل می‌شود، افزود: والدین و مسئولان بدانند که آغوش اعتیاد باز است تنها لحظه‌ای غفلت کافی است که زندگی یک نوجوان، جوان و حتی بزرگسال خود را در آغوش این غول خانمان‌سوز ببیند.

احمدی با اشاره به این‌که آسیب‌های مغزی ناشی از مصرف مواد صنعتی و شیمیایی جبران‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید این مهم را در فرزند خود نهادینه کنند که در مقابل هرگونه تعارف برای مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها با قاطعیت پاسخ «نه» بدهد چون مواد مخدر و روان‌گردان‌ها با هر نام، به هر شکل، در هر جا و توسط هر شخصی ممکن است عرضه شود.

وی با تأکید بر این‌که فرزندان خانواده‌های سخت‌گیر، بی‌تفاوت، گسسته و پریشان در لب پرتگاه آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد و روان‌گردان‌ها هستند، تصریح کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهد نوجوانان با مبانی دینی و اعتقادی ضعیف به‌راحتی در گرداب مواد مخدر و روان‌گردان‌ها وارد می‌شوند.

احمدی بابیان این‌که برای جلوگیری و کنترل مواد مخدر باید زمینه‌های ورود افراد را مسدود کنیم، یادآور شد: باید به حوزه‌ی جوانان و نوجوانان توجه‌ی جدی شود چون در سنینی هستند که بیشتر در دامن اعتیاد گرفتار می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.