نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه مشکل خودروسازان کمبود نقدینگی نیست، گفت: تجربه اقتصادی دولت‌ها نشان داده که رونق اقتصادی از طریق تزریق نقدینگی میسر نمی‌شود.

شکست اقتصادی دولت‌ها در تزریق نقدینگی برای رونق اقتصادی/ مشکل خودروسازان نقدینگی نیست

به گزارش قدس آنلاین، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به رونمایی بسته خروج از رکود دولت و اینکه آیا این بسته عملیاتی است، اظهار کرد: تجربه اقتصادی دولت‌های هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد نشان داده که رونق اقتصادی از طریق تزریق نقدینگی میسر نمی‌شود.

وی افزود: در تمامی دولت‌ها تلاش در مسیر ایجاد رونق اقتصادی همراه با تزریق نقدینگی است که البته باید گفت این مسیر نادرست بوده، به علت اینکه در مسیر تزریق منابع، نظارت‌های صحیح و درست وجود نداشته و لذا نقدینگی موجود به انحراف کشیده شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بسته خروج از رکود دولت هم نظیر سیاست‌های اقتصادی دولت‌های گذشته بر مبنای تزریق نقدینگی طراحی شده و لذا نمی‌توان نسبت به نتایج آن خوشبین بود.

قاضی‌زاده با طرح این سوال که رونق اقتصادی و خروج از رکود از طریق خلق پول خود موضوعی است که نیاز به بررسی جداگانه دارد، تصریح کرد: جدا از این موضوع که دولت چگونه و از چه مسیری قرار است، در قالب این بسته خلق پول کرده و نقدینگی ایجاد کند، باید گفت به دلیل نظارت‌های ضعیف و ساختار اقتصادی کشور و بانک‌ها، احتمال انحراف نقدینگی‌ها بسیار زیاد است.

وی تأکید کرد: آنچه در عملکرد دو ساله دولت مشاهده کرده‌ایم، این بوده که اصولاً دولت از ابتدای کار خود تاکنون سه بار برنامه اقتصادی ارائه داده و در حقیقت دولت هر 7 یا 8 ماه یکبار یک برنامه اقتصادی ارائه می‌دهد و با وجود همه شعارها، باز هم این نقطه مثبتی بوده که رئیس جمهور نهایتا به رکود در کشور اعتراف کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به گذشته دولت‌ها در استفاده از سیاست‌های تزریق نقدینگی نمی‌توان به نتیجه بسته خروج از رکود دولت دل بست اما باز هم امیدواریم که تیم اقتصادی دولت بتواند دردی از مشکلات اقتصادی را دوا کند.

قاضی‌زاده با اشاره به افزایش وام خودروسازان در بسته خروج از رکود یادآور شد: به صراحت می‌توان گفت مشکل خودروسازان کمبود نقدینگی نبوده بلکه مشکل مهم و اساسی خودروسازان بی‌توجهی به انجام مسئولیت درست و صحیح است.

وی عنوان کرد: به عقیده بنده ما می‌توانیم پراید و پژوهایی با کیفیت بالا و در حد همان قطعات ایجاد کنیم نه اینکه به دنبال افزایش آپشن و گزینه‌های مجهزسازی خودرو باشیم، آنچه در موضوع خودرو و قطعه‌سازان مهم بوده این است که باید به انجام صحیح مسئولیت و نظارت توجه کرد نه اینکه نقدینگی و وام‌ها را در این زمینه افزایش داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.