قدس آنلاین: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان این که واژه ها در شهرداری باعث تخریب نگرش ها به شهروندان شده است، از جایگزینی "مشارکت" به جای "مساعدت" به منظور حفظ کرامت نهادها و کانون های فرهنگی خبر داد.

بعضی واژه ها نوع نگرش به شهروندان اصفهانی را تخریب کرده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، علی قاسم زاده در نشست خبری خود با خبرنگاران پیرامون موضوع اقدامات مشارکتی شهرداری اصفهان در حوزه فرهنگی و اجتماعی، با بیان این مطلب افزود: توانمند سازی هدف مهم شهرداری برای کمک به مراکز فرهنگی، کانون ها، مساجد و خیریه ها است.
وی ادامه داد: ارتقاء فرهنگ محلات و مشارکت شهروندان برای حل معضلات شهری از برنامه هایی است که در اولویت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری قرار دارد.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه حریت برخی از مراکز فرهنگی و خیریه ها بیشتر از معاونت فرهنگی اجتماعی شهردای است، بیان کرد: برخی از خیریه ها هنگامی که ما نبودیم تاسیس شده اند پس باید با آنها مشارکت داشته باشیم نه اینکه مساعدت کنیم.
وی با بیان اینکه فردی که روزنامه ای را منتشر می کند بر اساس رسالت فرهنگی این عمل را انجام می دهد، خاطر نشان کرد: ما می توانیم برای حل معضلات و مشکلات شهری از ظرفیت و پتانسیل رسانه ها بهره مند شویم.
قاسم زاده با بیان اینکه نگاه مشارکتی به رسانه ها باید تقویت شود، اظهار داشت: در شهرداری طرح مساعدت به مراکز فرهنگی به نیت خیرخواهانه بوده است اما متاسفانه برخی این موضوع را به گونه ای دیگر برداشت کرده اند.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان بیان کرد: مشارکت یعنی توانمند سازی مراکز فرهنگی، کانون ها، مساجد و خیریه ها و این موضوع با مردم به تحقق می رسد.
وی اضافه کرد: تعریف ما از اقدامات مشارکتی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی تناسب بودجه بین مناطق مختلف شهرداری است.
قاسم زاده تصریح کرد: افزایش مشارکت های فعالان فرهنگی شهری در رفع معضلات و مسائل شهری بسیار موثر است.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: متاسفانه در زمینه حجاب در اصفهان خوب عمل نکردیم و از 37 سال گذشته تاکنون باید بر روی حجاب تاکید می کردیم و این کاری است که اکنون صداو سیما انجام می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.