قدس آنلاین یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت : در یک نظام الهی برای مسئولان ، خدمت به مردم یک فرصت مغتنم محسوب می شود

خدمتگزاری به مردم یک فرصت الهی است

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ،محمدرضا حبیبی در آیین تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگاه عمومی بخش مروست اظهار داشت : در نظام جمهوری اسلامی ، مردم ولی نعمت ما محسوب می شوند و ما باید از فرصت های شغلی و مناصب اداری در جهت خدمت به مردم بهره گیریم.

وی همدلی و همراهی مسئولان در بخش های مختلف را بستر مناسب ارائه خدمات بهتر به مردم دانست و افزود : در نظام های مادی موفقیت هرفرد به مناصب بالاتر و حقوق مزایای مادی محسوب می گردد اما در یک نظام الهی که استواری و پابرجایی آن مرهون ایثار و شهادت پاک ترین جوانانش است امروز توفیق هر فرد  را می توان از اهتمام به خدمتگذاری به مردم و درصد رضایتمندی جامعه از فرد محاسبه کرد.

این مقام قضایی مدارای با مردم و مهربانی با ستمدیگان در دستگاه را خواستار شد و تصریح کرد : باید مردم ستمدیده در دستگاه قضایی احساس امنیت داشته باشند و افراد بزه کار ، ترس و رعب و وحشت از قاطعیت دستگاه قضایی در صیانت از حقوق مظلومین و ستمدیدگان را با تمام وجود احساس نمایند.

وی با اشاره به اینکه هر فرد دارای حق و حقوقی است افزود : حتی مجرمین نیز دارای حق و حقوق هستند و فقط به تناسب جرمی که مرتکب شده اند قانونگذار برای آنان مجازات تعیین کرده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد در بخش دیگری از صحبت های خود به روایاتی از امام حسین علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت : آن امام همام در بدو حرکت خود از مدینه به سمت عراق ، اراده به اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را اعلام کردند و این درس مهم ضرورت احیاء این واجب فراموش شده در جامعه  را یادآوری می کند.

وی احیاء امر به معروف و نهی از منکر را بهترین شیوه پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت  : اگر جامعه از بی تفاوتی خارج و نسبت به معروفات و منکرات پیرامون خود واکنش نشان دهد بهترین گام عملی در جهت پیشگیری از وقوع جرائم برداشته خواهد شد. 

در پایان این مراسم طی حکمی از سوی آیت ا... آملی لاریجانی ، مرتضی حدادزاده نیری به عنوان رئیس دادگستری بخش مروست منصوب شد.

در متن آیت ا... آملی لاریجانی آمده است :  امیداست با در نظر داشتن اهمیت امر قضا و مسئولیتهای سنگین ناشی از آن ، اجرای عدالت اسلامی و رسیدگی به محرومین و ستمدیدگان و حمایت از حقوق مشروع مردم را سر لوحه کار خود قرار داده و در انجام وظایف موفق باشید.

 

 

.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.