قدس آنلاین: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۲۰ میلیون نفر گردشگر داخلی در ۶ ماه نخست سال جاری در خراسان رضوی اقامت داشتند.

خراسان رضوی میزبان  ۲۰ میلیون نفر گردشگر در ۶ ماهه نخست امسال بود

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد موسوی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمان ستاد خدمات سفر و دهه کرامت در استانداری خراسان رضوی با تایید این خبر افزود: بیش از دو میلیون و 700 نظارت در 6 ماهه نخست سال جاری از مراکزی که در بخش های مختلف تسهیلات خدمات سفر به زائرین فعالیت می کردند انجام شد و 988 خانه مسافر نیز مورد بارزسی قرار گرفت.

به گفته او بیشترین اقامت ها در مراکز رسمی ثبت شده، به طوری که 216 هزار نفر در هتل های خراسان رضوی ساکن شدند و یک میلیون و 833 هزار نفر نیز در مدارس این استان شب اقامت داشتند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی که دست پر به این مراسم آمده بود تصریح کرد: 14 میلیون نفر از 20 میلیون گردشگر داخی در 6 ماهه نخست سال جاری در استان ما شب اقامت داشتند گرچه آمارها نشان می دهد بیش از 9 میلیون نفر در تابستان سال جاری در استان ما ساکن بودند.

ارتقای برنامه های دهه کرامت از 22 هزار به 30 هزار برنامه

در این مراسم همچنین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با ابراز خرسندی از ارتقای برنامه های دهه کرامت از 22 هزار به 30 هزار برنامه افزود: ضرورت توجه به نقش کسبه و بازار، مردمی شدن بیشتر جشن های دهه کرامت، آذین شهر در این دهه و ایجاد دبیرخانه دائمی برنامه های دهه کرامت از جمله فعالیت های لازم برای برگزاری برنامه های دهه کرامت در سال های بعد است.

سید سعید سرابی خاطرنشان کرد: در سال جاری نهادینه شدن گلباران حرم امام رضا (ع) در میلاد حضرت معصومه (س) و میلاد امام رضا (ع) همراه با تشکیل ستاد ویژه ارزیابی و نظارت از مهمترین دستاوردهای دهه کرامت در سال جاری است.

به گفته او بیش از 80 برنامه در قالب جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در داخل و خارج از کشور برگزار شد که از این میان 15 جشنواره در شهرستان های خراسان رضوی عملیاتی گردید.

لزوم توجه به در نظر گرفتن پیوست فرهنگی در ارائه خدمات به زائران خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی نیز با تاکید بر لزوم توجه به در نظر گرفتن پیوست فرهنگی در ارائه خدمات به زائران خراسان رضوی بیان کرد: طرح مبدا تا مبدا نیز که در ماه های اخیر مورد بحث و اجرایی شدن است، با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و سایر دستگاه های مربوطه تلاش شود تا زائران در روزهای غیر پیک نیز به مشهد و خراسان رضوی سفر کنند تا از تسهیلات آن بهره مند شوند.

علیرضا رشیدیان نهادینه شدن فرهنگ میزبانی را از اولویت های دستگاه های اجرایی خراسان رضوی دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلف اجرایی از طریق برنامه ریزی های لازم می توانند آمادگی لازم را برای بحران مختلف پیدا کنند که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته او، اربعین حسینی اصلی ترین تجمع مسلمانان جهان است بخصوص با شرایط فعلی که عراق با آن روبه رو بوده باید راهپیمایی بزرگ اربعیت هرچه باشکوه تر در خراسان رضوی برگزار شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از دستگاه های برتر عضو ستاد خدمات سفر استان قدردانی شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.