قئس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دو طرف ایرانی و کشور آذربایجان در دیدار دوجانبه توافق کردند با ایجاد یک سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و آذربایجان، محصولات پالایشگاه تبریز را در بازارهای بین‌المللی عرضه کنند.

صدور محصولات پالایشگاه تبریز به بازارهای جهانی با سرمایه‌گذاری مشترک ایران و آذربایجان

به گزاش قدس آنلاین از تبریز،  اسماعیل جبارزاده در سفر به باکو در دیدار با وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان با اشاره به عزم جدی روسای جمهور ایران و آذربایجان برای توسعه روابط دو کشور، به وجود ظرفیت‌های فراوان در این زمینه اشاره و بر استفاده از این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

شاهین مصطفی‌یف، وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان و رییس کمیسیون مشترک تجاری و اقتصادی آذربایجان و ایران نیز توسعه روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور را در تحکیم همکاری‌ها موثر دانست و گفت: بعد از دیدار روسای جمهور ایران و آذربایجان در سال گذشته روابط دو کشور وارد مرحله جدیدی شده است

وی همچنین بر استمرار روابط ایران و آذربایجان در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله نفت، انرژی، حمل و نقل، تجارت، صنایع، گردشگری، درمان و علمی و دانشگاهی تاکید کرد و با اشاره به ظرفیت‌های وسیع همکاری در حوزه‌های کشاورزی و خدمات، توسعه همکاری در این زمینه‌ها را خواستار شد.

دو طرف در این دیدار توافق کردند با ایجاد یک سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و آذربایجان، محصولات پالایشگاه تبریز را در بازارهای بین‌المللی عرضه کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و محصولات تولیدی پالایشگاه تبریز، ابراز امیدواری کرد با ایجاد این موسسه مشترک زمینه صادرات محصولات این واحد به بازارهای جهانی فراهم شود.

دو طرف همچنین در مورد تاسیس شرکت‌ها و موسسات مشترک برای فعالیت در بازارهای روسیه و آسیای میانه، توسعه همکاری بین دانشگاه‌های ایران و آذربایجان و تبادل استاد و دانشجو، برگزاری کنفرانس‌های مشترک علمی، توسعه گردشگری بین دو کشور و چشم‌اندازهای توسعه روابط در حوزه‌های نفت، صنایع، کشاورزی، گردشگری گفت‌وگو کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.