قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: جشن‌های دهه کرامت رضوی امسال باید با محتوای بیشتر، در سطحی وسیع‌تر و کیفیتی بالاتر برگزار شود.<BR>

آحاد جامعه باید از برکات دهه کرامت بهره‌مند شوند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سید احمد علوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در اولین جلسه ستاد دائمی جشن‌های میلاد امام رضا(ع) گفت: در برگزاری جشنهای دهه کرامت باید مطالعه و بررسی بیشتری صورت گیرد تا برنامه‌هایی با محتوای فاخر، در گستره‌ای وسیع‌تر و با کیفیتی بالاتر و بهتر برگزار شود تا آحاد جامعه اسلامی بتوانند از برکات و ثمرات این ایام بهره‌مند شوند.
وی اضافه کرد: باید سیره ائمه معصومین(ع) و به‌ویژه حضرت رضا(ع) به‌عنوان الگوی رفتاری، فکری و اعتقادی اقشار مختلف جامعه به‌خصوص جوانان مدنظر قرار گیرد تا در مباحث فکری و اعتقادی دچار شبهه نشوند و افرادی را که از مبانی اعتقادی و اخلاقی صحیح برخوردار نیستند، الگوی خود قرار ندهند. علوی اظهار کرد: کتاب‌های زیادی در مورد شخصیت امام رضا(ع) نوشته شده است، ولی باید الگوی رفتاری امام رضا(ع) به‌صورت کاربردی سرمشق آحاد مختلف جامعه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جوامع بشری امروز، نداشتن الگوی رفتاری، شخصیتی و فکری مناسب است، افزود: بهترین الگوی رفتاری برای آنان، سیره نبوی(ص) و ائمه معصومین(ع) است که باید در این زمینه کارهای پژوهشی و تحقیقاتی گسترده‌ای انجام شود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امروزه جامعه با ایده‌های انحرافی مواجه است، اظهار داشت: منشأ این انحرافات در جهل، دوری از منطق و توجه به عقاید خرافی و متحجرانه است که اگر در مسائل مختلف به علم، منطق و مبانی اسلامی توجه شود، بسیاری از عقاید انحرافی برطرف می‌شود.
علوی تأکید کرد: باید علم‌اندوزی و دانش‌پژوهی به عنوان محور در مسائل مختلف معرفی شود تا بتوان عقاید انحرافی را برطرف و به سمت خردمندی و دوری از مسائل خرافی حرکت کرد. وی ضمن اشاره به چشم‌انداز بیست ساله آستان قدس رضوی و تأکید آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی بر عملیاتی کردن محورهای چشم‌انداز افزود: التزام به چشم‌انداز، افق درخشان این آستان مقدس را در آینده نشان می‌دهد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اذعان کرد: توفیقات در همه حوزه‌های آستان قدس رضوی اعم از موضوعات علمی، پژوهشی، آموزشی، عمرانی و توسعه حرم مطهر، احیای موقوفات و بهداشت و درمان و فعالیت‌های کشاورزی و دامی همه باید با شاخص چشم‌انداز در نظر گرفته شود تا میزان اجرایی شدن اهداف بلندمدت این نهاد مشخص شود. علوی بیان کرد: باید تلاش کنیم تا آستان قدس به عنوان الگوی مدیریتی موفق در اجرای چشم‌انداز قرار گیرد.
لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی خلاصه‌ای از گزارش عملکرد آستان قدس رضوی در سال 89 به مناسبت دهه کرامت را ارائه و در پایان جلسه نیز محورهای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این ایام فرخنده در سال جاری تشریح شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.