شقایق شیدایی: شمشیربازی ایران خیلی با سهمیه المپیک فاصله ندارد. مجتبی عابدینی که یک بار، با قهرمانان دنیا در المپیک ۲۰۱۲ دوئل کرده، این بار هم شانس اول ایران است.

عابدینی:  پیوسته رنکینگ المپیک را کنترل می‌کنم

 او حالا نفر بیستم رنکینگ جهانی و نفر دوازدهم رنکینگ المپیک است. شمشیرباز اسلحه سابر ایران اما باید پنج ماهی طاقت بیاورد. با حتمی شدن سهمیه او، علی پاکدامن هم می‌تواند دومین سهمیه را در رقابت‌های زون آسیا صاحب شود.

عابدینی اما حالا روزهای سختی را می‌گذراند: «کار راحتی نیست. روزهای خیلی سخت و استرس آوری است. من در 15 سال ملی پوشی یک بار این شرایط را تجربه کرده ام، آن هم سال 2012 در مسابقات انتخابی المپیک به میزبانی ژاپن و البته بعد از چهار سال دوباره حالا. در عین حال که شرایط سختی است، اما خیلی خوب و شیرین است. ان شاء ا... تا آخر هم همین طور پیش بروم.»

 البته باید تا پنج ماه دیگر هم صبرکند: «من برای حتمی کردن سهمیه ام باید در پنج مسابقه دیگر ، همین فشار را تحمل کنم، یعنی تا 10-11 فروردین ماه سال آینده و تقریباً تا پنج ماه دیگر.» او برای اینکه در جریان کار باشد ، از رنکینگ المپیک غافل نمی‌شود: «شاید باور نکنید. من مدام در حال چک کردن رنکینگ المپیک هستم . نمی خواهم اتفاقی دور از چشمم بماند. حتی وقتی در جام جهانی هستیم برای اینکه بدانیم کجای کار هستیم و شرایط چه جور است ، آقای فخری سرمربی تیم مدام با موبایل رنکینگ را لحظه به لحظه چک می‌کند. همه حواسمان به امتیاز رنکینگ هست . همین مسأله استرس و فشار زیادی برایمان دارد. با توکل به خدا تلاش می‌کنیم تا سهمیه را بگیریم.» عابدینی امیدوار است، مسؤولان ورزش هم از آن‌ها غافل نشوند: «امیدوارم وزارت ورزش و کمیته هم قدر زجرهایی که کشیدیم را بدانند. شمشیربازی ورزش مظلومی است. مجتبی عابدینی حالا از بین 300 نفر، 12 رنکینگ المپیک است، آن هم با شکست قهرمان المپیک 2012 و قهرمان جهان در جام جهانی گرجستان؛ حق مرا داوران خوردند که به جمع چهار نفر اول نرسیدم. اگر کارشناسی شمشیربازی فیلم مسابقه ام را ببیند متوجه می‌شود. در شمشیربازی حق خوری خیلی زیاد است. با وجود شمشیربازان رومانی، ایتالیا که مافیای شمشیربازی هستند. من نفر 12 هستم.» شمشیرباز اسلحه سابر حالا همه دلخوشی اش سهمیه نیست: «حالا حرف تنها حرف سهمیه نیست. من می‌خواهم مدال بگیرم. فرقی نمی کند چه در جام جهانی و چه المپیک. شک نکنید من می‌توانم جزو چهار نفر اول المپیک باشم. با این نتایجی که می‌گیریم، حرف‌های بیشتری برای گفتن داریم.» شمشیرباز دوازدهم رنکینگ المپیک برای نتیجه در ریو از تجربه دوره قبل هم کمک می‌گیرد: «برای درخشش در المپیک ریو 2016 تجربه های المپیک قبلی خیلی به من کمک می‌کند؛ البته من در لندن بدشانسی آوردم قبل از مسابقات مچ پای راستم مصدوم شد و با آتل بازی می‌کردم. اما تجربه خیلی خوبی برایم بود و از آن در ریو برای موفقیت استفاده می‌کنم.»

به نظر او پاکدامن هم می‌تواند سهمیه دوم را بگیرد: «خیلی امیدوارم که علی پاکدامن هم سهمیه دوم را بگیرد. او یکی از رقبای من در رنکینگ جهانی است. خوب تمرین کرده و نتیجه خوبی هم گرفته است، اختلاف کمی هم با من دارد. او نفر 18 رنکینگ المپیک است و برای سهمیه 14 امتیاز عقب تر است. همه تلاش ما، کادر فنی و فدراسیون گرفتن دو سهمیه است.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.