قدس آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون جمهوری اسلامی توجه به پیشکسوتان مشخص‌شده است اما موضوع حق مطالبه و افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی متفاوت بوده و جزو مسائل مهم کشور محسوب می‌شود.

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی جزو مسائل مهم کشوراست

 به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سید محمدحسین میرمحمدی در جلسه بررسی مشکلات بازنشستگان تأمین اجتماعی غیرهمکار شهرهای استان اصفهان که در سالن اجتماعات کتابخانه آیت‌الله محمدی گلپایگان برگزار شد، با بیان اینکه نگاه به جامعه بازنشستگی باید نگاه ارزشی باشد، تصریح کرد: مسئولین تأمین اجتماعی برای فراهم کردن یک زندگی بدون دغدغه بازنشستگی نسبت به افزایش حقوق و حق مطالبه تلاش خود را دوچندان کنند.

وی تصریح کرد: در قانون جمهوری اسلامی توجه به پیشکسوتان مشخص‌شده است اما موضوع حق مطالبه و افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی متفاوت بوده و جزو مسائل مهم کشور محسوب می‌شود.

میرمحمدی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی دارای یک شاه‌کلید و ساختار جدا از سایر سازمان‌ها است، تصریح کرد: در شرایطی که دولت به‌عنوان بزرگ‌ترین بدهکار سازمان تأمین اجتماعی شناخته می‌شود اما همواره مقامات دولتی با نگاهی ابزاری به منابع و امکانات این سازمان نگاه کرده‌اند و در مقاطع مختلف تلاش کرده‌اند تا از منابع مالی یا امکانات درمانی این سازمان برای انجام بخشی از تعهدات خود استفاده کنند.

وی تأکید کرد: در طی سال‌های متوالی و در پی سنوات گذشته نه‌تنها کمکی به این صندوق نشده بلکه از صندوق سازمان تأمین اجتماعی که متعلق به کارگران است کمک دریافت کرده‌اند و همین امر باعث شده ما در وضعیتی قرار بگیریم که وضعیت خطرناکی برای آینده صندوق تأمین اجتماعی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه طرح همسان‌سازی باید در نظام پرداختی حقوق بازنشستگان همکار و غیر همکار تأمین اجتماعی اجرا شود، عنوان نمود: سازمان تأمین اجتماعی مسائل بهداشتی و درمانی بازنشستگان را مورد بررسی قرار دهد.

میرمحمدی گفت: طرحی توسط همه سازمان‌های متولی بازنشستگان در تأسیس یک مجموعه فرهنگی برای ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگان در هر شهرستانی باید انجام شود.

در ادامه این جلسه رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: مکاتباتی از سال 1378 تاکنون برای رفع مطالبه و افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی استان انجام‌ شده ولی تاکنون هیچ رسیدگی صورت ‌نگرفته است.

شاه زمانی افزود: اصفهان 218 هزار نفر مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستند که تعداد از آن‌ها باسابقه بیش از 30 سال کار اما کمتر از یک‌میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان اصفهان وضعیت درمان، مسکن و معیشت بازنشستگان تأمین اجتماعی را بحرانی عنوان کرد، و گفت: نظام همسان‌سازی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی اجرا شود چرا که تبعیض موجب عصبانی شدن مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.