قدس آنلاین- تبریز: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بهای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان پرداخت و بدهی دولت صفر شد این مبلغ را ۴۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

 بدهی ۴۵۰ میلیارد تومانی دولت به کشاورزان صفر شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، کریم مهری در جلسه تنظیم بازار محصولات کشاورزی که با حضور سرپرست معاون امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بهای خرید تضمینی گندم، توسط دولت و به لطف خداوند و همت دولت تدبیر و امید به مبلغ 450 میلیارد تومان تماماً پرداخت شده است.

 

وی گفت: تولید محصولات کشاورزی و تنظیم بازار بر عهده سازمان جهادکشاورزی بوده و کار نظارت، تعزیرات و برخورد با متخلفین جزو وظایف سازمان صنعت و معدن و تجارت است.

مهری با اشاره به شرایط و اقلیم آب و هوایی استان خاطر نشان شد: خرید و نصب تجهیزات ضد تگرگ در باغات و اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی امری ضروری است و می‌تواند از بروز خسارات وارده جلوگیری و ریسک تولید را کاهش دهد از این رو در این زمینه سازمان آمادگی دارد از محل اعتبارات مکانیزاسیون تسهیلات لازم را در اختیار باغداران قرار دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با ابراز امیدواری نسبت به حل مسائل و مشکلات محصولات انگور، سیب درختی و سیب زمینی گفت: ان‌شاءالله بخش بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت و کشاورزان استان، در راستای حل و رسیدگی به مشکلات محصولات فوق‌الذکر تدابیر و تمهیدات لازم را برقرار و مساعدت‌های لازم را اعمال خواهد کرد.

وی گفت: عمران و آبادی شهرها و روستاها مسئله مهمی است ولی مهمتر از آن تامین غذایی مردم به دست کشاورزان است ولی ضرورت دارد در تامین اعتبارات کشاورزی بیش از پیش همت کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.