امام جمعه مشهد گفت: مقام معظم رهبری عمق خصومت و دشمنی آمریکا را به رئیس‌جمهور گوشزد کردند.

رهبری عمق دشمنی آمریکا را به رئیس‌جمهور گوشزد کردند

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسنا- آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد مقدس که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) برگزار شد، با بیان ویژگی‌های شخصیتی حضرت ابالفضل(ع) اظهار کرد: نافذ البصیره بودن قمر بنی‌هاشم دو بعد داشت، بعد اول آن در بصیرت دشمن‌شناسی، بعد دوم در بصیرت ولایت‌شناسی، یعنی دقیقاً دو بصیرتی که امروز به‌عنوان ابزار قطعی و به‌عنوان راهگشای صددرصد قاطع ما در همه پیچ‌وخم‌های جریان انقلاب برای مردم ما ضرورت دارد.

وی با بیان این‌که در مقام دشمن‌شناسی، تنها این‌که ما بفهمیم دشمن ما کیست کفایت نمی‌کند، افزود: آنچه قمر بنی‌هاشم داشت نافذ البصیره بودن ایشان بود، و این ویژگی تنها به این معنی نبود که فقط دشمن را می‌شناخت، بلکه به توطئه‌ها و شیطنت‌های دشمن نیز شناخت و توجه داشت.

امام جمعه مشهد با تأکید بر این‌که نافذ البصیره بودن وجود مقدس قمر بنی‌هاشم نه‌تنها در دشمن‌شناسی بود، بلکه ایشان عمق توطئه دشمن را می‌شناخت، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور این نکته را گوشزد کردند و فرمودند«ایالات‌متحده در قضیه هسته‌ای و نه در هیچ مسأله دیگری در برابرمان رویکردی جز خصومت و اخلال پیش نگرفته است».

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یعنی مقام معظم رهبری نه‌تنها دشمنی آمریکا و دشمن‌شناسی را به رئیس‌جمهور گوشزد کردند بلکه حجت را تمام کردند که تجربیات چند دهه حضور وی در متن مسائل نظام، روشن کرده ما دشمنی ناپاک‌تر از آمریکا نداریم و آمریکا در هر جریانی جز اعمال توطئه، فتنه و خصومت و دشمنی راه دیگر و کار دیگری ندارد.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: تاسوعای حسینی برای ما تنها تاسوعای عزا نیست، بلکه باید تاسوعای کاربردی باشد.

وی با اشاره به این‌که برخی بینش‌ها و نگاه‌ها، نگاه‌های غیرابوالفضلی است، گفت: این‌که ما اقتصاد و شکم را ببینیم، این‌که ما راه را برای دشمن باز کنیم و لذت زندگی را در رفاه و خوش‌گذرانی ببینیم، نگاه ابن‎عباس‌هاست، این نافذ البصیره بودن قمر بنی‌هاشم نیست، چون آنان نگاه دیگری به زندگی داشتند.

امام جمعه مشهد به نامه مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور درباره برجام اشاره و خاطرنشان کرد: برخی معتقدند رهبری در اجرای برجام سنگ‌اندازی می‌کنند، نگاه چنین افرادی، نگاه انگلیسی است و عینکشان عینک انگلیس و گاردین است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.