قزوین- ایرنا- در نهمین روز از ماه محرم روز تاسوعای حسینی، استان قزوین سراسر غرق در ماتم و عزاست ...

 تجمع بزرگ تاسوعای حسینی در قزوین برگزار شد


 و هزاران نفر از دوستداران اهل بیت علیهم السلام در این روز در قالب دسته های زنجیرزنی و سینه زنی عشق و ارادت خود را به مولای خود حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به نمایش گذاشتند.
[تجمع بزرگ تاسوعای حسینی در قزوین برگزار شد]

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس یک سنت دیرینه مذهبی همه ساله همزمان با ایام محرم و روز تاسوعا، دسته های عزاداری از نقاط مختلف شهر قزوین به طرف حرم مطهر امامزاده حسین (ع) فرزند بلافصل حضرت امام رضا (ع) حرکت کرده و پس از زیارت حرم مطهر به عزاداری در این مکان مقدس پرداختند.
امسال نیز در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان دشت کربلا حضرت امام حسین (ع) در روز تاسوعا، مردم قزوین بویژه نوجوانان و جوانان با پوشیدن لباس های مشکی با شور و شوق وصف ناپذیری در غم شهادت سرور آزادگان جهان حضرت حسین بن علی (ع) به عزاداری پرداختند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در حاشیه این مراسم گفت: هیات های مذهبی و عزاداران حسینی در اجتماعی بزرگ با حضور در مراسم عزاداری روز تاسوعا که همچون سال گذشته در خیابان شهدا قزوین برگزار شد به سوگواری پرداختند .
حجت الاسلام عباس نظری با اشاره به اهداف برگزاری تجمع روز تاسوعا اظهارکرد: یکی از اهداف برگزاری این مراسم، پیروی از سیره و سنت ائمه اطهار است که تاکید و سفارش بر برپایی مجالس عزا برای اباعبدالحسین (ع) داشتند و این مجلس نیز در راستای عزاداری و سوگواری برای سیدالشهدا و یاران باوفای ایشان می باشد.
وی افزود: هدف دیگر این است که این مراسم به عنوان نماد و الگوی نمونه از عزاداری صحیح، درست و بدون آسیب برگزار شود که هر سال شاهد استقبال تعداد بیشتری از مردم از این برنامه هستیم زیرا در این مراسم حتی محتوای نوحه خوان ها و مداحی ها با برنامه ریزی و هماهنگی ها مورد توجه است و از اشعار و روضه های درست استفاده می شود.
حجت الاسلام نظری اضافه کرد:مردم در روز تاسوعا با شعارهای لبیک یا حسین و هیات منا الذله عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین (ع) نشان دادند.
بنابراین گزارش، ارادتمندان و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز تاسوعا با برپایی مجالس عزاداری در حسینیه ها، تکایا، مساجد و منازل خود و با راه اندازی آیین های سوگواری در ماتم آل الله به عزاداری مشغول هستند.
در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی، مداحان و روحانیون درباره فلسفه عاشورا، عبرتهای آن و شخصیت امام حسین(ع) و یاران با وفایش مداحی و سخنرانی می کنند.
حرکت بیرق های سبز و سیاه و اجتماع انبوه مردم عزادار و به چرخش درآمدن کتل ها که برخی از مردم پارچه های نذری خود را به آنها می بندند، جلوه خاصی به این آیین ها داده و هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد.
دیشب نیز دسته های عزاداری از مناطق و محله های مختلف قزوین به امامزاده سلطان سید محمد(ع) رفته و در کنار حرم امامزادگان واجب التعظیم، تا پاسی از شب به عزاداری پرداختند.
گزارش خبرنگاران ایرنا حاکی از برگزاری چنین مراسمی در سایر شهرستان های استان قزوین از جمله بویین زهرا، آوج، تاکستان، البرز و آبیک می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.