قدس آنلاین – سبزوار : همزمان با ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين(ع)، كتاب ”سوگ ناله هاي عاشورايي ۲” در سبزوار منتشر شد.

انتشار کتاب" سوگ ناله هاي عاشورايي ۲" در سبزوار

نويسنده اين كتاب در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار گفت: اين كتاب شامل ۱۲۰ نوحه از اشعار و مراثي می باشد که توسط اینجانب سروده شده كه در ۲۹۴ صفحه نیز تدوين و توسط انتشارات اميد مهر سبزوار در يك هزار جلد نسخه به چاپ رسيده است.

كاظم كرامت با بيان اينكه اين كتاب به انضمام يك لوح فشرده در سبك هاي نوحه و مراثي منتشر شده است، امام به پيشگاه خدا، زينب دل شكسته، علي اكبر شبه پيغمبر، تشنه كام نوحه حضرت عباس، عباسم كجاست، دل گويه امام حسين، نور چشمانم شرح دل زينب، گهواره اصغر را از جمله نوحه ها و مراثيه هاي اين كتاب برشمرد.

عضو شورای هیئات مذهبی سبزوار با بیان اینکه محورترين ركن ركين عزاداري ها نوحه است، تصریح کرد : چرا ما تاکنون  بعد از انقلاب نتوانسته ایم نوحه هایی مانند نوحه هاي قديمي، " امشب به صحرا بي كفن" ، "مران يكدم ساربان اشتر ناقه زينب رفته اندر گل" و ...  بسراییم .

اين كارشناس مذهبي و ذاكر اهل بيت(ع) با تاكيد موكد بر اينكه ما در سرودن نوحه بسيار كمبود داريم، اضافه كرد: نوحه همان تصنيف با محتواي ديني و عاشورايي است كه سه حرف ”ت” يعني نوحه “ تصنيف، ترانه و تكرار ” را نبايد نداشته باشد.

رئيس شوراي اسلامي شهر سبزوار در عین حال اظهار داشت :  بيش از ۹۰ درصد نوحه هاي ما متاسفانه  سه ”ت”  تصنيف، ترانه و تكرار  را دارد كه اين نشان از ضعف ما در سرودن نوحه هاست.

وي با اظهار اينكه در اين كتاب فعاليت هاي حدود ۴۰ ساله بنده در زمينه مرثيه سرايي و مداحي جمع آوري شده است،  خواستار ارائه نظرات و پيسنهادات كارشناسان و صاحبنظران اين حوزه شد .

بیش از هشت سال است که کلاسهای مداحی و نوحه سرایی با حضور دهها نفر از مشتاقان به مداحی از سراسر یران اسلامی توسط این استاد و کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی همه هفته در محل مسجدالنبی (ص) این شهرستان بطور رایگان برگزار می شود و تا کنون نیز دهها نفر از این کلاسها بعنوان مداح و ذاکر ائمه اطهار (ع) وارد جامعه مداحین سطح کشور شده اند./  انتهای پیام    

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.