قدس آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی سامانه الکترونیکی گمرک از واردات برخی کالاها به کشور جلوگیری کرده و قاچاق کالا را از بین می برد.

استقرارسامانه الکترونیکی در گمرک ، قاچاق کالا را از بین می برد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سید ناصر موسوی لارگانی درگفتگو با خبرنگار ما پیرامون ارایه نشدن پنجره الکترونیکی گمرک که قرار بود به صورت واحد اجرایی شود، اظهار داشت: منابعی که می تواند بعد از سازمان امور مالیاتی برای کشور درآمدزایی کند گمرک است و نباید فراموش کرد درآمدزایی در گمرک می تواند کشور را از اتکای به درآمد نفت نجات دهد.
وی تصریح کرد: کارشناسان و فعالان اقتصادی معتقدند با الکترونیکی کردن سامانه های ورودی و خروجی گمرک می توان از بروز قاچاق کالا به کشور و همچنین فساد و رانت در این فضاها جلوگیری کرد.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درآمدزایی گمرک را نیازمند برخی هزینه ها دانست و افزود: با وجود برخی زد و بندها و بده بستان ها در گمرک، استقرار سامانه الکترونیکی در گمرک، ورودی و خروجی ها را بهتر کنترل می کند و راهی برای جلوگیری از قاچاق کالا به کشور محسوب شود.
نایب رئیس فراکسیون گمرک مجلس با ابراز تاسف مبنی بر اینکه ساز وبند اداری گمرک از حداقل امکانات برخوردارنیست ضرورت برطرف شدن نیازهای الکترونیکی آن احساس می شود، تصریح کرد: راه اندازی سامانه الکترونیکی گمرک از واردات برخی کالاها به کشور جلوگیری کرده و قاچاق کالا را از بین می برد.
وی در خصوص راه های فرار مالیاتی در گمرک، گفت: برخی برای فرار مالیاتی درگمرک اقداماتی را انجام می دهند که می توان با تشدید دستگاه های الکترونیکی راه آنها را بست مثلا در ابتدای کانتینرهای ورودی خود کالاهایی را می گذارند که شامل مالیات کمتر است و در انتهای کانتینر کالاهای غیر مجاز و یا کالاهای که مشمول مالیات بالاتر می شود را قرار می دهند و این گونه از پرداخت مالیات فرار می کنند.
به گفته موسوی لارگانی، تنها راه مبارزه با این پدیده سامان بخشی بهتر به دستگاه های الکترونیکی در گمرکات کشور است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.