مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور از بخش خصوصی خواست تا در زمینه ساخت و افزایش شو روم‌ها که موجب جلب هیئت‌های تجاری صنایع دستی می‌شوند، کمک کنند.

صنایع دستی نیازمند صادرات پایدار/ بخش خصوصی به میدان بیاید

 محمودیان، درباره لزوم برنامه‌ریزی صحیح برای سامان‌دهی صادرات صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار مهر، نخستین ویترین بازاریابی صنایع دستی را نمایشگاه‌های خارج از کشور دانست و گفت: ما باید نمایشگاه‌های خارج از کشور را به‌عنوان اولین ویترین‌های بازاریابی برای صنایع دستی جدی بگیریم. از سوی دیگر باید شو روم‌هایی راه‌اندازی و انواع گوناگون صنایع دستی خود را به نمایش بگذاریم.

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور به هدف از تشکیل شو روم‌ها اشاره و بیان کرد: ما شو روم‌ها را برای جلب و جذب هیئت‌های تجاری صنایع دستی تشکیل داده‌ایم تا نمونه‌های مختلف را از استان‌های مختلف ببینند و سفارش دهند.

وی ادامه داد: پیش از شکل‌گیری این شو روم‌ها باید به هیئت‌های تجاری می‌گفتیم اول به اصفهان و شیراز و بعد به خیابان ویلا در تهران بروید. اما حالا همه فرآورده‌های دستی از شهرها و استان‌های مختلف، یک‌جا گرد آمده است.

محمودیان با اشاره به ضرورت مشارکت بخش خصوصی در زمینه سامان‌دهی عرضه صنایع دستی افزود: امیدوارم بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند تا ما با افزایش تعداد شو روم‌ها، جایی را داشته باشیم که همه صنایع دستی را یک‌جا و به طور متمرکز داشته باشیم.

مدیرکل صادرات صنایع دستی ضمن تأکید بر لزوم فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات هم گفت: یکی از این زیرساخت‌ها، ارائه تسهیلات لازم در امر صادرات است.

وی همچنین افزود: ما به یک صادرات پایدار در حوزه صنایع دستی نیاز داریم و در این راستا شعار ما حفظ بازارهای سنتی و در عین حال توسعه بازارهای جدید است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.