قدس آنلاین: امام جمعه مشهد گفت: وضعیت سیاسی جامعه اقتضا می‌کند جریان عاشورا تمامی عرصه‎های سیاسی و اجتماعی جامعه ما را فرا بگیرد.

جریان عاشورا باید تمامی عرصه‎های سیاسی و اجتماعی جامعه ما را فرا بگیرد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در همایش رهروان زینبی در مشهد، با اشاره به اظهارات برخی افراد مبنی بر سیاسی شدن عاشورا و تاسوعای حسینی، اظهار کرد: برخی جریان‌ها اظهار کرده‌اند تاسوعا و عاشورای حسینی سیاسی شده است و این مسئله را امری منفی دانستند.

امام جمعه مشهد، فلسفه قیام عاشورا را احیای ارزش‌های اسلامی سیاسی عنوان کرد و افزود: این مسئله امر منفی نبوده بلکه نقطه عطف عاشورا و تاسوعای حسینی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه عاشورا باید به صورت یک جریان بصیرت‌افزا در برابر ترفندهای دشمنان نهادینه شود، تصریح کرد: عاشورا اعلان یک خط در مسیر اهداف امام حسین (ع) است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: وضعیت سیاسی جامعه اقتضا می‌کند جریان عاشورا تمامی عرصه‎های سیاسی و اجتماعی جامعه ما را فرا بگیرد.

امام جمعه مشهد، لبیک یا زینب (س) را در جریان حضرت زینب (س) قرار گرفتن معنا کرد و یادآور شد: حضرت زینب (س) به عنوان رسانه گویای عاشورای حسینی است که به دلیل بصیرت افزایی ایشان ماجرای عاشورا امروز به عنوان یک جریان بیدار ساز در جامعه تبدیل شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان رسالت دیگر حضرت زینب (س) را تداوم اهداف سیدالشهدا (ع) عنوان کرد و افزود: ایشان با بصیرت‌افزایی ماهیت ددمنشی و ترفندهای دشمنان را بیش از پیش بر ملا ساختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.