قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "ترددهای مشکوک" و "رانت خواری «چهار وزیر»" تا "خروج از رکود با چاشنی تورم"

انتشار علنی نامه هشدارآمیز چهار وزیر دولت به روحانی درباره تبدیل رکود فعلی به بحران اقتصادی، بازتاب وسیعی در سطح کارشناسان اقتصادی داشت اما تاکنون دولتمردان به صراحت نظر خود را اعلام نکردند تا اینکه دیروز اکبر ترکان، مشاور رییس‌جمهور در یک اظهار‌نظر جالب اقدام به بازگو کردن انگیزه‌های چهار وزیر از این نامه‌نگاری کرده است.

روزنامه "قدس" در صفحه اقتصاد خود و به نقل از "اکبر ترکان" نوشت: "4 وزیر از نامه نگاری با رئیس جمهور پشیمان شدند"

روزنامه "وطن امروز" از "توهین بی سابقه مشاور ارشد رئیس جمهور به وزرای اقتصاد، صنعت، رفاه و دفاع به خاطر نامه انتقادی" نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "ترکان: 4وزیر دنبال مفت خوری بودند!"

این روزنامه از قول "وزارتخانه های اقتصادی" تیتر زده است: "هرگز پشیمان نیستیم"

"وطن امروز" همچنین می نویسد: " مشاور ارشد روحانی روز گذشته در توهینی آشکار اعلام کرد 4 وزیر از نگارش نامه به رئیس‌جمهور پشیمانند و این 4 وزیر به دنبال رانت و مفت‌خوری برای پتروشیمی‌ها بودند!"

روزنامه "عصرایرانیان" هم از "ادعای عجیب ترکان در تحلیل چرایی نامه نگاری هشدار آمیز وزرای دولت به رئیس جمهور" نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "مشاور عالی روحانی: 4 وزیر نامه نویس، رانت خوار هستند!"

روزنامه "جوان" هم با بیان اینکه "تیم اقتصادی دولت چندپاره شد" در تیتر یک خود نوشت: "مشاور روحانی: نامه 4وزیر برای «مفت خوری» بود!"

روزنامه "جوان" می نویسد: " اوج ناهماهنگي و يكدست نبودن تيم اقتصادی دولت در انتشار نامه چهار وزير به رئيس‌جمهور بود كه نشان داد چرخ دنده‌هاي اقتصادي دولت با يكديگر هماهنگ نيستند؛ چهار وزيري كه علاقه بسياري به نرخ خوراك ارزان پتروشيمي دارند در يك سوي ماجرا قرار گرفتند و زنگنه، نوبخت و تركان در سوي ديگر ماجرا. بخش ديگري از تيم اقتصادي دولت نيز پاي خود را از اين ماجرا بيرون كشیدند تا دو جبهه اصلي در دولت به سه جبهه تقسيم نشود. در جديدترين نشانه عدم هماهنگي تيم اقتصادي دولت سخنان تركان قابل تأمل است؛ او به وزرايي نقد وارد كرده كه قرار است برنامه خروج از ركود و ايجاد رونق را اجرايي كنند."

روزنامه اقتصادی "جهان صنعت" هم در تیتر یک خود نوشت: "واکنش اکبر ترکان به نامه اعضای کابینه به رئیس جمهور؛ رانت خواری «چهار وزیر»"

در این روزنامه می خوانیم: "این اظهارات ترکان در حالی است که به گفته علی طیب‌نیا، چندی بعد از این نامه نگاری روحانی دستور اکید داده است که بازار سرمایه و بخش واقعی اقتصاد به صورت جدی در هیات دولت بررسی و سپس در صورت لزوم سیاست‌های لازم تهیه شود. وی سپس گفت که بعد از این دستور روحانی‌ در جلساتی با حضور سیف، نوبخت و مسعود نیلی بسته‌ای را تهیه کرده که در عین مهار تورم، مشکل رکود را هم در اقتصاد کشور حل می‌کند."

تیتر یک روزنامه "هفت صبح" هم به این شرح است: "ترکانِ خشمگین و چهار وزیرِ پشیمان"

روزنامه "شرق" گفت و گویی با "اکبر ترکان" انجام داده است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "کسی از پول مفت بدش نمی آید"؛ اکبر ترکان در این گفت و گو گفته است: "تعابیر «مفت خوار» و «رانت خوار» به 4وزیر را تکذیب می کنم."

***

200میلیارد تومان یارانه برای تحریک تقاضای مسکن

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "رئیس کل بانک مرکزی خبر داد: بسته رونق اقتصادی از 16 آبان اجرایی می شود"

روزنامه "عصررسانه" هم تیتر یکی به این شرح داشت و به نقل از "رئیس کل بانک مرکزی" خبر داد: "اجرای بسته رونق اقتصادی از نیمه دوم آبان"

روزنامه "کسب و کار" هم به بررسی بسته ضدرکودی دولت پرداخته است. در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "خروج از رکود با چاشنی تورم"

روزنامه "فرصت امروز" نیز به بررسی جایگاه مختلف صنایع در بسته رونق اقتصادی پرداخته است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "سبقت خودرو از مسکن"

روزنامه "ابرار اقتصادی" نیز در تیتر یک خود، از "200میلیارد تومان یارانه برای تحریک تقاضای مسکن" خبر داده است.

***

زلزله مرگبار در پاکستان و افغانستان

زلزله پاکستان؛ از دیگر موضوعاتی است که روزنامه های امروز به آن پرداخته اند. روزنامه "قدس" با انتشار عکسی از خرابی های زلزله؛ از "زلزله 8.1ریشتری افغانستان، پاکستان، هند و تاجیکستان" خبر داد و تیتری به این شرح داشت: "قاره کهن لرزید"

تیتر چند روزنامه دیگر در این خصوص به این شرح است؟

کیهان: "بیش از 1000گشته و زخمی، آمار اولیه زلزله 7.7 ریشتری افغانستان، پاکستان و هند"

ایران: "زلزله مهیب صدها قربانی در پاکستان و افغانستان گرفت"

جام جم: "زلزله مرگبار در پاکستان و افغانستان"

***

ترددهای مشکوک

روزنامه "سیاست روز" در تیتر یک خود نوشت: "ترددهای مشکوک"؛ در این روزنامه می خوانیم: " جک استراو وزیر امور خارجه سابق و نماینده فعلی پارلمان انگلیس در سفری به ایران از شهرهاي یزد، شیراز و اصفهان بازدید کرد و این سفر وی با مخالفت‌هاي بسیاری همراه شد. این در حالی است که استراو یک چهره شناخته شده انگلیسی است و برخی از کارشناسان عقیده دارند او یکی از رابط‌های اصلی اطلاعاتی انگلستان با محیط داخلی ایران بشمار مي‌رود از این‌رو تلاش برای عادی‌سازی این سفر وی از جانب برخی از محافل سیاسی نگران‌کننده به نظر مي‌رسد. پیش از این یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه در اظهار‌نظری عجیب سفر جک استراو به ایران را سفری شخصی و در تور گردشگری قلمداد کرده است."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.