قدس آنلاین: معاون فنی و عمران شهرداری مشهد گفت: فرهنگسرای ولایت مشهد با تخصیص اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

فرهنگسرای «ولایت» مشهد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا نخعی در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد دو ساله معاونت‌ها شهرداری مشهد که در سالن شهدای شهرداری برگزار شد، اظهار داشت:در حال حاضر پیمانکار طلبکار از شهرداری در بحث فنی و عمران در شهر مشهد به چشم نمی خورد.

معاون فنی و عمران شهرداری مشهد با اشاره به رکود حکم فرما بر اقتصاد کشور افزود: با تدابیری که در معاون فنی عمران و معاونت اقتصادی شهرداری مشهد صورت گرفت در حال حاضر بدهی قابل توجهی به هیچ پیمانکاری نداریم.

وی شهرداری را بخشی تاثیرگذار بر ایجاد اشتغال در جامعه خواند و افزود: قطعا اگر شرایط شهرداری نرمال باشد می‌تواند با گسترش فعالیت‌های خود برای بسیاری از جوانان اشتغال ایجاد کند.

نخعی خاطرنشان کرد: در دوسال گذشته 25 پروژه با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان در شهر مشهد ایجاد شده است.

معاون فنی و عمران شهرداری مشهد خاطرنشان‌کرد:با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور، تصمیم شهرداری‌ها بر این شد تا اولویت در پروژه‌ها به طرح‌های با پیشرفت بالای 60 درصد اختصاص یابد تا بتوان پروژه‌های نیمه تمام را به سرعت به اتمام برسانیم و از میزان فعالیت عمرانی در شهر بکاهیم.

وی به پروژه‌های که در اولویت دوم فعالیت‌های عمرانی شهرداری قرار دارد اشاره کرد و گفت: توسعه پارک کوهسنگی، پارک خورشید، پارک چهل بازه و چندین پارک دیگر با مقیاس‌های ملی و شهری از جمله پروژه‌های سنواتی ما هستند که با توجه به بضاعت شهرداری پیش خواهد رفت.

نخعی با اشاره به اهمیت ایجاد فرهنگسراهای موضوعی در شهر مشهد تاکید کرد: فرهنگسرای ولایت با تخصیص اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمران شهرداری مشهد همچنین به ارائه گزارشی در رابطه با خطوط قطار شهری پرداخت و گفت: تمامی فعالیت‌های زیر ساختی و ظاهری بخش توسعه خط یک قطار شهری مشهد آماده و تا پایان سال قابل بهره برداری است.

وی افزود: در محل تلاقی خط یک، محل نگهداری واگن‌ها و خط توسعه خط یک قطار شهری به یک سری قطعات و سوزن‌هایی نیاز است که در حال حاضر تولید آن‌ها در کشور میسر نیست؛ از این رو امید داریم تا در شرایط کنونی تحریم‌ها این قطعات هرچه سریع‌تر وارد ایران شده و در این بخش به کارگیری شوند.

معاون فنی و عمران شهرداری مشهد با تاکید بر همکاری‌های بسیار در رابطه با پیشبرد پروژه خط دو قطار شهری مشهد تصریح کرد: در این زمینه باید همگان بدانند که پروژه های شهری مشهد با همدلی و همزبانی پیش می‌رود.

وی در ادامه با گلایه از ورود فاضلاب خانگی به کانال جمع آوری آب‌های سطحی گفت: امروز عدم وجود برخی امکانات برای هدایت صحیح فاضلاب‌های خانگی و همچنین عدم جلوگیری از ورود این آب ها به کانال جمع آوری اب های سطحی مشکلات بسیار زیادی را به وجود آورده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.