قدس آنلاین: مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: هیچ کدام از شهرهای ایران، آمادگی لازم در مقابل آسیب های احتمالی طبیعی یا غیرطبیعی را ندارند.

هیچ کدام از شهرهای ایران آمادگی لازم در مقابل آسیب های احتمالی را ندارند

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا بابایی صبح امروز در همایش پدافند غیرعامل و اقتصاد مقاومتی در دانشکده روانشناسی دانشگاه فردوسی تغییر رویکرد تهدیدات دشمن را از نظامی به هسته ای، شیمیایی و سایبری عنوان کرد و افزود: این تغییر رویکرد باعث شده، دشمن براحتی از فاصله بسیار دور بواسطه هکرها به سامانه ایمنی، دفاعی کشور و زیرساختها وارد شود و بتواند آن را مختل کند.

به گفته او خطر تهدیدهای نوین نسبت به خطر تهدیدهای نظامی بیشتر است زیرا ایران اسلامی از طریق پدافند غیرعامل آمادگی لازم برای برخورد با این تهدیدها را ندارد به طوری که از مصون سازی شهرها غافل شده ایم.

مدیرکل دفتر پدافندغیرعامل خراسان رضوی با اشاره به اینکه در شهر لوزان کشور سوییس برای 130 هزار نفر از ساکنین شهر پناهگاه ساخته شده است تاکید کرد: ترویج آموزش در موضوع پدافند غیرعامل بسیار ضروری است لذا پدافند غیرعامل باید در دستور کار همه سازمانها و اداره ها قرار گیرد تا در برابر تهدیدهای نوین از آمادگی لازم برای محافظت از کشور برخوردار باشند.

بابایی بیان کرد: پدافند غیرعامل به معنای مصون سازی کشور در برابر حملات و رویدادهای مخرب طبیعی و غیرطبیعی است که قدمتی دیرینه دارد، لذا هدف پدافند غیرعامل حفاظ تمامیت ارضی، امنیت ملی و استقلال کشور و جلوگیری از وارد آمدن خسارتهای هنگفت مالی و جانی است.

به گفته او استتار، اختفا، پوشش فریب، مکانیابی، تفرقه و جا به جایی، مقاوم سازی و اعلام خبر را از مبانی پدافند غیرعامل هستند و باید آموزش آن از طریق الهام از طبیعت باید در همه سازمانها ترویج پیدا کند.

مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه اهمیت پدافند غیرعامل در واقع دفاع غیرعامل منطبق با سیاستهای اقتصادی مقاومتی و متکی به امکانات داخلی است گفت: پدافندغیرعامل می تواند به صرفه جویی اقتصادی در تسلیحات نظامی منجر شود و باعث پایداری زیرساختهای کشور، افزایش هزینه های دشمن و کاهش هزینه های خودی و حفاظت از مراکز حیاتی و حساس در برابر حمله دشمن شود.

جنگ سایبری حمله عمدی به زیرساختهای اطلاعاتی است

در این همایش، رئیس گروه فناوری اطلاعات استانداری خراسان رضوی نیز پدافند را دفاع نامید و گفت: با وجود اینکه سوئیس هیچ گونه جنگی تا 1815 نداشت اما در سال 1959 مردم به پدافندغیرعامل رای دادند که این موضوع نشان دهنده اهمیت توجه به پدافندغیرعامل است.

راسخ با اشاره به اینکه موقعیت ایران در منطقه بسیار حساس است یادآور شد: توجه به پدافندغیرعامل در کشور ما از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

او تاکید کرد: جنگ سایبری حمله عمدی به زیرساختهای اطلاعاتی دشمن به یک جامعه است و محیط الکترونیکی واقعی که در آن ارتباطات انسانی فراتر از مرزهای جغرافیایی باشد را فضای سایبری می نامند.

به گفته رئیس گروه فناوری اطلاعات استانداری خراسان رضوی، 4 میلیارد نفر از مردم جهان اینترنت ندارند و اینترنت نیز جزو 4 اختراع اصلی جهان محسوب می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.