قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: تا پایان سال ۹۶ همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

گازرسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌شرقی تا پایان سال ۹۶

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  ولی‌الله دینی ظهر امروز در مراسم گازرسانی به هفتادونهمین روستای شهرستان هشترود (روستاهای لک‌لر و ملاجیق بخش نظرکهریزی هشترود) با بیان اینکه تاکنون به یک‌هزار و 358 روستا گازرسانی شده است، اظهار داشت: تا پایان سال 96 نیز همه روستاهای بالای 20 خانوار استان از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.

 

وی گفت: برای گازرسانی به دو روستای لک‌لر و ملاجیق بخش نظرکهریزی هشترود  6 کیلومتر لوله‌گذاری شده و یک‌هزار و 200 خانوار بهره‌بردار می‌شوند که بالغ بر 550 میلیون تومان برای این کار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تمام نقاط شهری استان و یک‌هزار و 358 روستا، تحت‌ پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته و از نعمت گاز بهره‌مند هستند و کارهای عملیاتی 17 روستا نیز تا یک سال آینده با 70 کیلومتر لوله‌گذاری به پایان خواهد رسید.

124 پروژه گازرسانی در آذربایجان‌شرقی در دست اجراست

دینی افزود: 124 پروژه گازرسانی در سطح استان با دوهزار و 410 میلیارد ریال در حال اجراست و تمام روستاهای بالای 20 خانوار یا دارای بیش از 100 نفر جمعیت در آذربایجان‌شرقی تا پایان سال 96 از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: هم‌اکنون از 200 روستای دارای سکنه شهرستان هشترود 133 روستا بالای 20 خانوار هستند و تا پایان سال 96 بیش از 60 روستا نیز گازدار می‌شوند و تمام روستاهای زیر 20 خانوار هم اگر در مسیر گازرسانی قرار بگیرند، گازرسانی به آنها انجام می‌شود.

بهره‌برداری از 11 طرح گازرسانی شهرستان هشترود تا دهه فجر امسال

وی گفت: تا دهه فجر امسال نیز 11 روستای شهرستان هشترود گازدار می‌شوند.

دینی گفت: در 6 ماهه اول سال‌جاری با جذب 19 هزار و 17 مشترک شهری و هفت‌هزار و 894 مشترک روستایی، شمار مشترکان گاز طبیعی در سطح استان به یک‌میلیون و 350 هزار و 782 مشترک رسید.

59 شهر آذربایجان‌شرقی و 83.81 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند

دینی در ادامه گفت: در حال حاضر 59 شهر استان و یک‌هزار و 358 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که این رقم شامل 100 درصد جمعیت شهری استان و 83.81 درصد خانوار روستایی استان را شامل می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان، ارائه خدمات به مشترکان در سطح استان را توفیق الهی دانست و افزود: امیدوارم، مشترکان با رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه، این شرکت را در پایداری جریان گاز طبیعی یاری کنید تا شاهد هیچ‌گونه حوادث ناگوار در سطح استان نباشیم.

گازرسانی به روستاهای دور افتاده و خارج از مسیر تا پایان سال 95

در ادامه محمدصادق پورمهدی معاون استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: خدمت بی‌منت به مردم علی‌الخصوص روستاییان از وظایف دولت است و دولت تلاش می‌کند، امکانات رفاهی از جمله گاز، آب شرب سالم و راه آسفالت را به روستائیان ارائه کند.

وی گفت: شرکت گاز استان در ارائه خدمات به مردم شهرها و روستائیان تلاش‌های زیادی می‌کند اما روستائیان نیز باید در مصرف آب و گاز صرفه‌جویی کنند.

حسن مستفید فرماندار هشترود نیز گازرسانی به روستاهای دور افتاده و خارج از مسیر را تا پایان سال 95 خواستار شد و گفت: راه اکثر روستاهای این شهرستان صعب‌العبور است و در فصل زمستان برای تهیه نفت و سیستم گرمایشی در رنج و زحمت هستند.

وی گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به 39 روستای این شهرستان نیز آغاز شده که تا پایان سال 96 افتتاح می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.