قدس آنلاین لرستان-بارندگی‌های چند روز اخیر در سطح استان لرستان خسارتی بالغ بر ۲هزار میلیارد ریال بر جای گذاشت.

بارندگی غافلگیرکننده و خسارتی ۲هزار میلیاردریالی

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، موج بارندگی که در چند روز اخیر استان­های غربی کشور را درگیر خود کرده بود، چند روزی نیز مهمان استان لرستان وبخصوص شهرستان کوهدشت بود. بارانی غافلگیر کننده که سیلی عظیم را به دنبال داشت و خسارات چشمگیری از خود برجای گذاشت.

متوسط بارندگی  این چند روز در سراسر استان 70 میلی‌متر اعلام شد که البته  این میزان در برخی از نقاط لرستان به 165 میلی‌متر نیز رسید و متأسفانه باعث جاری شدن روان آب در برخی نقاط شهرستان کوهدشت، دوره چگنی، سلسله و پلدختر و وارد شدن خسارت به پروژه‌های عمرانی، تأسیسات زیربنایی، شبکه انتقال برق، آب شرب، تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی شهری و روستایی و بخش کشاورزی شد.

استاندار استان لرستان بااشاره به میزان خسارت وارده در جریان وقوع این سیل گفت: 200میلیارد تومان به واحدهای مسکونی و تجاری لرستان خسارت وارد شده است. هوشنگ بازوند در جلسه ستاد بحران استان که با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزارشد، افزود: در این جریان، برق 58 روستا قطع شده بود که طی ساعات اخیر برق 38 روستا وصل و تا صبح امروز(یکشنبه)برق و آب تمامی روستاها وصل می‌شود. وی با اشاره به جان باختن سه نفر در این حادثه سیلاب اظهار داشت: رئیس‌جمهور، معاون اول دولت و وزیر کشور در تماس‌های تلفنی پیگیر وضعیت سیل‌زدگان و مراحل امدادرسانی لرستان شده‌اند که جای تقدیر دارد.

وی اظهارداشت: علاوه بر شهرستان کوهدشت گزارش‌هایی از وقوع سیل با خسارات کمتر در شهرها و روستاهای پلدختر، نورآباد و دوره چگنی نیز ارسال‌شده است.

مدیرکل بحران استان لرستان  نیز در این خصوص گفت: تاکنون حدود دو هزار واحد مسکونی شهری و روستایی بین 30 تا 100 درصد دچار خسارت شده و حدود هزار رأس دام از بین رفته است.  وی افزود: همچنین در جریان وقوع این سیل تعداد زیادی از راه‌های روستایی و 60 دهانه پل بزرگ و کوچک تخریب‌شده است. وی بیان کرد: 600 کیلومتر از راه‌های ارتباطی بین‌شهری، چهار خطه و معابر روستایی استان دچار خسارت شده است.

در ادامه مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان با اشاره به امدادرسانی­های این جمعیت گفت: از لحظات نخست وقوع سیل در شهرستان کوهدشت تیم‌های امدادی به منطقه اعزام شدند و تاکنون مشغول امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده هستند. حسین‌رضا مرادی تصریح کرد: برای سرعت در عملیات امدادی یک بالگرد و 15 تیم عملیاتی به مناطق آسیب دیده اعزام شده است.

وی با بیان اینکه توزیع اقلام مورد نیاز ازجمله پتو، موکت، چراغ و برنج و حبوبات کنسرو، نان، آب‌معدنی، حبوبات و دیگر اقلام موردنیاز در حال انجام است، افزود: هم اکنون تیم­های عملیاتی در حال ارزیابی میزان خسارات به روستاها و مناطق خسارات دیده هستند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.