قدس آنلاین-ایلام: مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: سیل اخیر بیش از ۴۵ میلیارد ریال خسارت بر پیکره عشایر استان ایلام وارد ساخته است.

خسارت ۴۵ میلیارد ریالی عشایر ایلام در سیل اخیر

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، علی سلیمی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه سیل اخیر عشایر استان را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته است، اظهار داشت: بر اساس گزارشات واصله از شهرستان های تابعه استان، تا کنون 700 رأس از احشام سبک و سنگین عشایر استان تلف شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه راههای ارتباطی عشایر استان بطور کامل آسیب دیده اند، افزود: به همین دلیل، تاکنون آمار دقیقی از خسارات مالی و دامی عشایر استان احصاء نشده است.

 

مدیرکل امور عشایری استان ایلام میزان تلفات دامی استان را بیش از 3000 رأس پیش بینی کرد و بیان داشت: سیل اخیر به بیشتر آذوقه، البسه، علوفه و مخازن آب عشایر استان خسارت جدی وارد کرده  است.

علی سلیمی با بیان اینکه بر مبنای برآوردهای اولیه، سیل اخیر بیش از 45 میلیارد ریال خسارت بر پیکره عشایر استان ایلام وارد ساخته است، یادآور شد: بر اساس آمار رسیده ، این سیل تا کنون به بیش از 2 هزار کیلومتر راه ارتباطی عشایر خسارت وارد نموده، بیش از 25 تخته چادر سرپناهی عشایر را با خود برده و تعداد 700 رأس دام آنان را نیز تلف کرده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.