وزیر خارجه استرالیا، بامداد دوشنبه در مصاحبه‌ای با یک رسانه کشورش از گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال بمب‌گذاری در هواپیمای مسافربری روسیه که روز شنبه در صحرای سینا در مصر سقوط کرده خبر داد.

گمانه‌زنی‌ها درباره بمب‌گذاری در هواپیمای مسافربری سقوط کرده روسیه

به گزارش فارس، «جولیان بی‌شاپ»، وزیر خارجه استرالیا، بامداد دوشنبه در مصاحبه‌ای با یک رسانه کشورش از گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال بمب‌گذاری در هواپیمای مسافربری روسیه که روز شنبه در صحرای سینا در مصر سقوط کرده خبر داد. 

«خانم بیشاپ» در این گفت‌وگو با برنامه «آر ان برکفاست»، سقوط هواپیمای ایرباس 321 متعلق به خطوط هوایی روسیه را به مردم روسیه تسلیت گفت و ادعای گروه تروریستی داعش مبنی بر ساقط کردن این هواپیما را «گمانه‌زنی صرف» توصیف کرد. 

هواپیمای ایرباس 321 متعلق به خطوط هوایی روسیه روز شنبه در صحرای سینا در مصر سقوط کرد و همه مسافران و سرنشینان آن کشته شدند. این هواپیما حامل 217 مسافر و 7 خدمه بود. گروه «ولایت سینا»، شاخه داعش در مصر، مدعی شد این هواپیما را با شلیک موشک ساقط کرده است. 

مقام‌های مصر و روسیه، ادعای این گروه تروریستی را مردود دانسته و اعلام کردند تحقیقات برای کشف علت این حادثه ادامه دارد. 

در همین حال، خبرگزاری اسپوتنیگ روز یکشنبه از قول یک مقام هواپیمایی روسیه گزارش داد که هواپیما در آسمان و در اوج پرواز تکه تکه شده است اما برای نتیجه گیری درباره علت آن هنوز خیلی زود است.

گزارش‌های منتشر شده تا کنون حاکی است هواپیمای روسیه پیش از سقوط در ارتفاع 31 هزار پایی (9 کیلومترو 400 متر) در حال پرواز بوده است. به گفته ناظران، گروه تروریستی «ولایت سینا»، وابسته به داعش، فاقد ضدجنگنده‌ها و همچنین توانمندی‌ها و مهارت لازم برای حمله به هدف‌های پرنده در این ارتفاع پرواز است.  

«بی‌شاپ» در پاسخ به سئوالی در این باره که آیا گروه تروریستی داعش از ابزارهای لازم برای ساقط کردن هواپیمای مسافربری برخوردار است، گفت: «روش‌های مختلفی برای ساقط کردن هواپیما وجود دارد. کارشناسان و تحلیل‌گران معتقدند که سازمان‌های تروریستی موشک‌های زمین به هوا برای انجام این کار ندارند، اما روایت‌های دیگری مبنی بر بمب‌گذاری در داخل هواپیما مطرح است.»

وزیر خارجه استرالیا، به رغم این فرضیه بمب‌گذاری در هواپیما را گمانه‌زنی دانسته و تأکید کرده تا زمان تا تکمیل نتایج تحقیقات، نمی‌توان درباره دلایل سقوط هواپیما اظهارنظر کرد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.