وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد که واشنگتن زمانی که نیروهایش را به سوریه اعزام می کند به دنبال هماهنگی اقدام ها با روسیه خواهد بود.

جان کری: به دنبال هماهنگ کردن اقدام ها در سوریه با روسیه هستیم

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا ، خبرگزاری اسپوتنیک، «جان کری» در گفت وگو با شبکه ام ای آر روسیه گفت: آمریکا خواهان گسترش همکاری هایش با روسیه است اما این به تصمیم مسکو در مورد حل و فصل سیاسی مساله سوریه بستگی دارد.
وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: قصد داریم اقدام های خود را در سوریه با روسیه هماهنگ کنیم اما نمی خواهیم فقط در این مساله محدود باشیم. به دنبال همکاری های بیشتر بوده اما این به مسکو و تصمیم در مورد حل و فصل مساله سوریه بستگی دارد. 
اظهارات جان کری در حالی مطرح شده است که به تازگی آمریکا اعلام کرد که دولت اوباما قصد دارد بیش از 50 کماندو را در شمال سوریه مستقر کند. دو گروه کوچک آمریکایی اوضاع امنیتی در سوریه را ارزیابی خواهند کرد.
کری همچنین گفت که مذاکرات اخیر در وین در مورد سوریه بسیار مفید بود.
وزیر خارجه آمریکا توضیح داد: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ریاست این نشست در وین را برعهده داشت. آمریکا و روسیه تصمیم گرفته اند در مسیر حل و فصل سیاسی مساله سوریه و رسیدن به صلح در این کشور رو به جلو گام بردارند. ما در نهایت می خواهیم همکاری کنیم نه با یکدیگر مخالفت کنیم. البته این به انتخاب روسیه بستگی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.