قدس آنلاین _ معاون معماری شهرسازی شهرداری مشهد گفت: بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی بافت فرسوده مشهد مورد نیازاست.

 طرح جامع شهرمشهد هنوز بلاتکلیف است!

به گزارش قدس آنلاین ،محمد رضا حسین نژاد در نشست خبری صبح امروز گفت: سکونتگاههای غیررسمی مشهد در سفررییس جمهور به بحث گذاشته شد و درردیف بودجه سال 95 پس از مطالعات در8 محله برای یک میلیون و 300 نفرهزارحاشیه نشین تصویب شد.

حسین نژاد افزود:عمده گردشگری مشهد در  گلمکان، شاندیز و طرقبه از سکونتگاههای مشهد هستند که در غرب مشهد قراردارند و ایجاد فضاهای گردشگری شرق مشهد از چشم سرمایه گذاران دور مانده است.

وی گفت: درقسمت شرق مشهد 2 هزارهکتار تملک شده که 200 هکتارآن مجوز گردشگری دارد و در منطقه هفت حوض درشرق مشهد، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهر مشهد با بیان این مطلب که  طرح جامع شهرمشهد به دلیل اختلافاتی که از سال 83 بوده، هنوز بلاتکلیف است، گفت: علی الرغم تلاش ما و معرفی یک بسته جامع حمایتی این طرح  برای محدوده غرب مشهد، در شورای عالی شهرسازی هنوز نتوانسته به سرانجام برسد و بلاتکلیف مانده و این بلاتکلیفی اصلا خوب نیست.

حسین نژاد گفت: درخصوص مدیریت طرح های توسعه شهری ، سعی در روان سازی و پاسخ به مردم ازطریق دفاترخدمات شهرسازی داریم.

وی با بیان اینکه تشکیل بانک اطلاعاتی کارشناسان شهرسازی و معماری به عنوان پاشنه آشیل، نقش مهمی در پاسخگویی به مردم دارد، افزود: دربحث جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجازو صرفه جویی عاملهای انرژی  و امنیت ملی  برنامه های خوبی اجرایی شده است.

معاون معماری و شهرسازی مشهد گفت:  بحث طرح جامع به عنوان مطالبه این حوزه بین 12 منطقه و منطقه ثامن عملیاتی می شود.

وی درباره برخورد پلیس ساختمان با تملک سازمان های دولتی  در ارتفاعات مشهد گفت: پلیس ساختمان اجازه تصرف درارتفاعات را نمی دهد، خط کش ما قانون است و برای ما برخورد با تصرف در ارتفاعات برای اشخاص حقیقی وحقوقی فرقی نمی کند.

حسین نژاد درباره  تملک منطقه آبکوه مشهد گفت: این منطقه با مصوبه اخیر کمیسیون عمران شهرداری مسیر خوبی را طی کرده و قطعات 500 متری به خانواده ها واگذار می شود که مورد استقبال خانواده های این منطقه قرار گرفته و22 تا 25 درصد تملکات در بافت آبکوه آزادسازی شده است.

وی درباره طرح محدوده حریم حرم مطهر امام رضا(ع) گفت:21 درصد دراختیارآستانقدس قراردارد و مابقی دراختیارمدیریت پروژه های مسکونی و تجاری قرارگرفته است.

حسین نژاد درباره ورودی های شهر مشهد افزود: کمیته های شهرداری منطقه 10 و 12 تاکید بر محوربلوارآزادی از سمت چناران دارند و برای این محور، مدیریت مستقل تعریف شده است.

وی گفت: 5 هزارهکتاربافت فرسوده در 30 هزارهکتارمحدوده شهری یک عدد تکان دهنده ای است که با کمک مسئولین امیدواریم این بافت احیاء شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد با بیان اینکه هزینه خدمات شهری در شهر مشهد نزدیک به هزار میلیارد تومان است، افزود:برای طرح های عمرانی و بزرگ کمربند جنوب و فضای سبز شهر مشهد رقم ناچیزی است.

حسین نژاد با بیان اینکه شعارما در شهرداری، مشهد برای همه مردم است، گفت:مشهد مامن برای همه مردم اعم اززائر و مجاوراست  و درکمیسیون ماده 20 برای رفع موانع افراد با محدودیت های خاص مانند افراد کم توان و روشن دل، مواردی مطرح شده است.

وی درپایان گفت: طرح جامع شهر مشهد، برای تصمیم نهایی با اینکه به شورای عالی شهرسازی فرستاده شده، و 8 ماه ازآن گذشته، همچنان  برای تقسیمات کشوری در وزارت کشور بلاتکلیف مانده و مدام پاسکاری می شود که این بلاتکلیفی  بحث نظارت و پلیس ساختمان و تخریب اراضی را با مشکل مواجه کرده و ما در این بلاتکلیفی آنرا در اختیارشهرداری گذاشته و تفویض اختیارکردیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.