نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت گفت: با توجه به نمونه گیری های انجام شده و آزمایشات در حال انجام وضعیت ۲۸ تن مفقودین فاجعه منا تا ۱۰ روز دیگر مشخص می شود.

وضعیت ۲۸ تن مفقودین فاجعه منا تا ۱۰ روز دیگر مشخص می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگرعصر سه شنبه در جمع خبرنگاران و درحاشیه آیین چهلمین روز جانباختگان فاجعه منا درمدرسه عالی شهید مطهری، اظهار کرد: درصورت همکاری مسوولان عربستان سعودی تا مدت یادشده نتایج آخرین وضعیت مفقودان روشن خواهد شد و خانواده هایی که پیکرعزیزان آنان درعربستان به خاک سپرده شده اند، می توانند برای انتقال اجساد به ایران و یا ماندن درعربستان تصمیم گیری کنند.
وی تاکیدکرد: مقصران اصلی این فاجعه باید شناسایی و معرفی شوند و عربستان سعودی باید پاسخگوی چراهای ملت ایران باشند.
قاضی عسگر در مورد پرداخت دیه به بازماندگان حجاج کشته شده ایرانی نیز گفت: به هر نحو ممکن باید طبق موازین شرعی دیه حادثه دیدگان به بازماندگان پرداخت شود.
وی با اشاره به پیگیری های دولت و ملت ایران در خصوص روشن شدن وضعیت فاجعه منا، افزود: بسیاری از دیگر کشورها نیز برای روشن شدن فاجعه منا به تکاپو افتاده اند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر روشن شدن وضعیت غضنفر رکن آبادی و فولادی گفت: اگر اجساد این دو تن در بین اجساد بجای مانده نباشند دولت عربستان باید پاسخگو باشد.
امسال 64 هزار تن زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که در فاجعه منا 464 تن از حجاج ایرانی جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.