قدس آنلاین -ساحل عباسی:هوشیاری ،آگاهی و افزایش بصیرت عمومی یکی از مهمترین مطالبات و نصایح رهبری در آستانه یوم الله ۱۳ آبان بود که در دیدار با هزاران نفر از دانش آموزان و دانش جویان بدان تاکید نمودند .

 باز کردن راه نفوذآمریکا برای آینده کشور بسیار خطرناک است/تلاش برای ارتباط با آمریکا به بهانه مشکلات اقتصادی کاملا مذبوحانه است/هدف امروز امریکا استحاله انقلاب است

به گزارش قدس آنلاین،بی تردید رهبر فرزانه انقلاب درصدد هستند تا جوانان و نوجوانان را نه از روی احساس بلکه از روی تعقل و توجه به تجربیات تاریخی به شناختی رهنمون کنند تا این جوانان وآینده سازان براساس انتخاب صحیح تصمیم بگیرند  که آیا باید تحت تاثیر برخی عناصر خود فروخته قرار گرفت و دل به آمریکا بست !!و یا براساس تکیه بر توانمندی ها و ظرفیت های داخلی هرگز به چراغ سبزهای دروغین آمریکا اعتماد نکرده و خود جوانان راه توسعه ،پیشرفت و استقلال بیش از پیش کشور را هموار نمایند.دکتر حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با قدس آنلاین به تشریح دیدگاه های مقام معظم رهبری در باره آمریکا در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان پرداخته است.

رهبر انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان به مناسبت بزرگداشت 13 آبان روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی به مسئله مهمی اشاره کردند که تثبت عزت ملت ایران بخشی مهم از بیانات معظم له بود .تثبیت عزت ملت ایران در بیانات رهبر انقلاب اسلامی به چه معنا است ؟

-اشاره هوشمندانه رهبرمعظم  انقلاب اسلامی به دوره تثبیت عزت ملت ایران نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به مرحله ثبات و پایداری رسیده به نحوی که در حوزه های مختلف اعم از  امکانات داخلی ،  حوزه نظامی،  دفاعی و در اقتصاد مقاومتی به مرحله ای رسیده که می تواند بدون  تکیه بر امکانات خارجی پاسخگوی نیازهای خود باشد  .بنابراین  خود اتکایی جمهوری اسلامی ایران موجب عزت و سربلندی ملت ایران خواهد شد .

بی شک مذاکره ای که بین ایران و کشورهای 5+1صورت گرفت نشان داد که جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از یک پشتوانه ملی می تواند در هر حوزه ای اعم از فناروی اتمی و ...به حقوق حقه خود دست بیابد و با شفافیت با دیگر کشورها بر سر میز مذاکره حاضر شود. یقینا توافق هسته ای ایران و شش کشور بزرگ جهان، توان گفتمان جمهوری اسلامی ایران را با جامعه جهانی نشان داد . لذا اشاره دقیق و ظریف رهبر انقلاب اسلامی به مسئله عزت و سربلندی ایران و دوره ثبات ایران برآیند اعتراف جامعه جهانی به حق ایران برای برخورداری از  فناوری هسته ای است .از این رو می توان گفت  ایران مراحل سختی را پشت سر گذاشته و توانسته در پرتو همدلی ، همزبانی و همکاری مشترک همه طیف های سیاسی به نقطه ای برسد که کشورهای غربی و امریکا حتی نتوانند خیال رویارویی نظامی با ملت ایران را در سر بپرورانند.

-آیا می توان گفت که باز گذاشتن راه برای نفوذ آمریکا به ایران در بیان رهبر فرزانه انقلاب به نوعی زیر سئوال بردن عزت و تثبیت عزت ایران بعد از پیروزی انقلاب است؟

-در حقیقت موضوع ایران و امریکا موضوع کاملا پیچیده ای  است. از سال 1332 که امریکاییها علیه دولت وقت ایران کودتای ننگینی را  سازماندهی کردند ومتعاقب آن برای  25 سال رژیم ستم شاهی را بر ملت ایران تحمیل نمودند  و در طول این 25 سال یعنی از سال 1332 تا سال 1357 که انقلاب اسلامی پیروز شد امریکا و هم پیمانانش در کشتارو شکنجه های جوانان ایرانی بیشترین سهم را داشتند .

لذا روابط ایران و آمریکا در طول بیش از شصت سال گذشته مبتنی بر تهدیدها ، تشکیک ها و سوء ظن ها بوده به همین دلیل امریکاییها  بعد از سرنگونی شاه درصدد ورود و نفوذ به ایران از راههای مختلف بوده  تا مانع نفوذ جمهوری اسلامی شوند. اما  با  وجود رهبری امام راحل و رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران  در طول 37 سال گذشته توانست به ثبات کامل برسد اما شواهد و رفتارهای کینه توزانه آمریکا همچنان نشان داده  دشمنی امریکا با ملت ایران پایدار است. متاسفانه برخی طیف ها  و جریانهای سیاسی با ساده اندیشی چنان ارتباط با آمریکا را فریاد می زنند که گویی قطع رابطه با آمریکا به معنی تمام شدن استعدادها و هدر رفت نیروهای فکری ،علمی و سرمایه های اقتصادی کشور می شود در حالی که پر واضح است چنین تفکری بسیار ساده اندیشانه است و متاسفانه گویا این افراد از  حافظه تاریخی خوبی برخوردار نیستند .

به هر حال باید با نهایت دقت فعالیت های کسانی که برای ورود آمریکا و نفوذ آنها به کشور تلاش می کنند را رصد و از آن جلوگیری نمود از آن جهت که باز کردن پای آمریکا به کشور نه تنها به نفع ملت و نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه  برای آینده کشور بسیار خطرناک است .

-مقام معظم رهبری بحث بازخوانی توطئه های شیطان بزرگ و توجه تجربیات قبل و بعد از انقلاب را در جمع دانش آموزان بیان کردند یقینا مقام معظم رهبری همه جوانان و نوجوانان ایرانی را مورد خطاب قرار داده اند اینکه باطن آمریکا برای جوانان باز شده و مورد شناسایی قرار بگیرد دربردارنده چه منافعی برای ایران است ؟

-طی سالهای اخیر در کشور تبلیغاتی  اغاز شد که درصدد بود به انحاء مختلف ، مشکلات اقتصادی کشور ر ا ناشی از قطع رابطه ایران و امریکا عنوان نماید .در حالی که برترین و برجسته ترین اقتصاد دانان کشور به این مسئله اذعان نموده اند که تحریم ها بیست تا سی درصد بر اوضاع اقتصادی تاثیر گذاشته است از این رو تلاش برای ارتباط با آمریکا به بهانه پیشرفت و توسعه اقتصادی تلاشی کاملا مذبوحانه است .از این رو لازم است تا جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب با جزیی ترین اهدافی که آمریکا در ایران دنبال می کند آشنا شوند و نسبت به جنایات امریکا علیه ملت ایران اطلاعات کافی به دست اورند تا برخی نتوانند به هر بهانه ایی بحث ورود آمریکا به ایران را باز کنند . یقینا  بازخوانی جنایات امریکایی علیه ملت ایران می تواند مانع نفوذ خزنده امریکا علیه ایران شود .

به همین دلیل رهبر معظم انقلاب همواره  بر اینکه مسئله تاکید دارند که باید  سلسله جنایاتی که امریکا در طول بیش از شصت سال گذشته در حق ملت ایران صورت داده است را برای نسل جوان بازخوانی کرد تا   پرونده های جنایات امریکا در برابر ملت ایران با شفافیت گشوده شده و  این مسئله نوعی روشنگری برای نسل جوان باشد.

در حقیقت امریکا تلاش می کند در حوزه فرهنگی و اقتصادی  نفوذ ی خزنده و زیر پوستی به فرهنگ و عقاید و سنن ایران داشته باشد .مسلما  مسئله  نفوذ خزنده امریکا بسیار خطرناک است به نحوی که تلاشهای برخی  نشان می دهد که آنها درصدد کاهش شعارهای ضد استکباری در ایران هستند.اما خوشبختانه باید گفت اگر به نسل جوان اطلاعات شفافی داده شود آنها  از قدرت تحلیل بالایی برخوردار بوده و هرگز  دچار غفلت نشده  و جنایات آمریکا را علیه ملت ایران فراموش نمی کنند. لذا اگاهی و مصونیت دهی به نسل جوان در برابر توطئه های امریکا می تواند مانعی بر  نفوذ خزنده امریکا در ایران شود .اکنون ملت ایران به خوبی دریافته که امریکاییها تحت هیچ شرایطی مایل نیستند که روابط عادلانه و منصفانه ای با ایران برقرار کنند،  بلکه هدف انها استحاله انقلاب اسلامی و تبدیل کردن ایران به یک کشور غیر  تاثیر گذار است به نحوی که بتوانند از جمهوری اسلامی ایران  رژیمی همچون رژیم پهلوی بسازند تا بتوانند بر مقدرات ملت ایران مسلط شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.