یک مقام مسوول در وزارت امور خارجه گفت: اظهار نظر در مورد جزایر ایرانی و حاکمیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران از سوی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس مردود است.

اظهار نظر درباره حاکمیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مردود است

این مقام مسوول در وزارت امور خارجه در واکنش به اظهار نظر دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در مورد جزایر سه گانه ایرانی به ایرنا افزود: اظهار نظر در مورد جزایر ایرانی و حاکمیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران از سوی دبیر کل شورای همکاری مردود است و مسوولان عربی مراقبت کنند دستاویز بازی های سیاسی - رسانه ای قرار نگیرند.

 عبداللطیف بن راشد الزیانی دبیر کل سازمان همکاری خلیج فارس دوشنبه هفته جاری در مصاحبه ای با العربیه باردیگر ادعایی نادرست را مطرح کرد و از ایران خواست که به «اشغال» جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی پایان دهد و نیروهایش را از سوریه خارج کند.
وی که در حاشیه کنفرانس منامه، سخن می گفت با اشاره به روابط ایران با کشورهای عربی، گفت:« فرصت برای صلح همیشه فراهم است. کشورهای عربی همیشه به صلح و حسن همجواری پایبند بوده اند ما همیشه دستهایمان را برای صلح و آشتی به سوی ایران دراز کردیم. امیدوارم ایران حسن نیت خود را ثابت کند و به درخواست ما برای گفت وگو در باره مساله اشغال سه جزیزه اماراتی، پاسخ دهد در غیر این صورت ما به دادگاه بین المللی مراجعه خواهیم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.