مراسم چهلمین روز درگذشت جانباختگان فاجعه منا روز جمعه با حضور رئیس سازمان حج و زیارت کشور و استاندار خراسان رضوی در حسینیه نصرت مشهد برگزار شد.

مراسم چهلمین روز درگذشت جانباختگان فاجعه منا در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم گفت: انسان در سختی ها و مشکلات رشد می یابد و برخی مشکلاتی که برای انسان پیش می آید در راستای تکامل اوست.
حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی افزود: باید از این مسائل و مشکلات درس گرفته و مسیر زندگی خود را به سوی صلاح و رستگاری هدایت کنیم.
استاندار خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: هویت 13 نفر از جانباختگان خراسانی حادثه منا احراز نشده بوده که بر اساس آزمایشات DNA یکی از آنان شناسایی شد.
علیرضا رشیدیان افزود: از مجموع 97 جانباخته استان خراسان رضوی در این فاجعه 13 نفر در عربستان دفن شده و بقیه به این استان منتقل و در شهرها و روستاهای خود به خاک سپرده شده اند.
در این مراسم که توسط مدیریت حج و زیارت استان و بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی برگزار شد تعدادی از نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی و خانواده های جانباختگان این حادثه نیز حضور داشتند.
امسال بیش از هشت هزار و 500 زائر از استان خراسان رضوی به مناسک حج تمتع اعزام شدند.
در فاجعه منا 462 نفر از ایرانیان جان خود را از دست دادند که بیشترین جانباختگان از استان خراسان رضوی بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.