قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "سرکوب معترضان" و "نامه وطن امروز به روحانی" تا "آغاز طرح خرید کالای ایرانی"

جزئیات طرح خرید کالای ایرانی

بانک مرکزی و وزارت صنایع زمانبندی و شیوه پرداخت وام کالا را اعلام کردند، فهرست نمایندگی‌های مجاز و خودروها و ماشین‌آلات مشمول طرح از تاریخ هجدهم آبان اعلام می‌شود.

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "با اطلاعیه مشترک بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت: طرح خرید کالای ایرانی آغاز شد"

روزنامه "ایران" هم تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده است: "طرح خرید کالای ایرانی آغاز شد"

روزنامه "عصرایرانیان" نیز از "جزئیات طرح خرید کالای ایرانی" نوشته است.

البته ضرورتی به مراجعه یا حضور متقاضیان خرید خودرو در شعب بانک‌ها نیست و تقاضای آنان از طریق نمایندگی‌ها تأمین می‌شود در این طرح، بانک عامل اسناد تجاری ناشی از فروش خودرو و ماشین‌آلات کشاورزی را تا سقف 250 میلیون ریال و حداکثر تا 80 درصد بهای فروش هر دستگاه در قالب عقد خرید دین با نرخ 16 درصد خریداری می‌کند.

***

کانادا خواهان رابطه با تهران شد

روزنامه "قدس" نوشت: "نخست وزیر جدید اعلام کرد: درخواست کانادا برای ازسرگیری روابط با ایران"

"روزنامه "ابتکار" نیز خبر از کابینه ای متفاوت در کشور کاج داد؛ در تیتر این روزنامه می خوانیم: "کانادا خواهان رابطه با تهران شد"

***

اردوغان و چالش های پس از پیروزی

روزنامه "قدس" در شماره امروز خود یادداشتی با عنوان "اردوغان و چالش های پس از پیروزی" منتشر کرده است. در بخشی از این یادداشت می خوانیم: "حزب عدالت و توسعه با مهارت از فضای دوقطبی و امنیتی شده و عملیات تروریستی در اجتماعات احزاب کردی، ورود مؤثر روسیه در جنگ سوریه و اعلام منطقه خود مختار کرد در سوریه بهره گرفت و پیروز شد، ولی با تغییر فضای انتخاباتی معلوم نیست که خود در گرداب نادرستی سیاست‌های داخلی و منطقه‌ای‌اش گیر نیفتد و به جای وعده امنیت و رفاه درگیر بحران در داخل و جنگ با کردها و «پ ک ک» نشود."

***

سرکوب معترضان

هزاران نفر از مخالفان نظام سرمایه‌داری، فساد ،جنگ، سانسور و سیاست‌های ریاضتی به خیابان‌های لندن ریختند و خودروهای پلیس انگلیس را به آتش کشیدند.

روزنامه "قدس" از راهپیمایی مخالفان جنگ و فساد در انگلیس و آمریکا خبر داد. این روزنامه می نویسد: "خشم علیه دسیسه های نظام سرمایه داری"

روزنامه "جوان" نیز از "سرکوب معترضان" نوشت. این روزنامه با بیان اینکه "هزاران انگلیسی فریاد «انقلاب» سردادند" از کشته شدن یک کودک با شلیک گلوله توسط پلیس امریکا خبر داد.

روزنامه "عصرایرانیان" هم در تیتر یک خود به این موضوع اشاره دارد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "انگلیس مدعی در چنگ اعتراضات ضدسرمایه داری"

روزنامه "کیهان" هم گزارشی خبری-تحلیلی در این خصوص دارد. در تیتر روزنامه "کیهان" در این خصوص نوشته شده است: "لندن در آتش شورش علیه نظام سرمایه داری"

این روزنامه می نویسد: "«لندن» پایتخت انگلیس روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شب شاهد تظاهرات و شورش گسترده مردم به ستوه آمده از  نظام سرمایه‌داری، و برنامه‌های ریاضت اقتصادی   دولت دیوید کامرون نخست وزیر این کشور بود."

***

نامه وطن امروز به رئیس جمهور

روزنامه "وطن امروز" که ار منتقدترین روزنامه های دولت محسوب می شود؛ صفحه اولی متفاوت دارد. این روزنامه به طرح این پرسش پرداخته است که: "چرا رسانه های منتقد دولت در نمایشگاه مطبوعات امسال شرکت نمی کنند؟"، "وطن امروز" همچنین نامه ای به رئیس جمهور منتشر کرده است.

در صفحه اول این روزنامه فقط و فقط این جمله از دکتر روحانی در سال 1392 نوشته شده است: "خداوندا به تو پناه می برم از استبداد رای، عجله در تصمیم، تقدم نفی شخصی و گروهی به مصالح عمومی و بستن دهان رقیبان و منتقدان"

در این روزنامه می خوانیم: "روزنامه‌های «وطن امروز»، کیهان و جوان در کنار هفته‌نامه‌های پنجره، 9 دی و یا‌لثارات و رمز عبور به‌عنوان رکن مطبوعاتی منتقدان دولت روحانی در نمایشگاه مطبوعات امسال حضور نخواهند داشت."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.