قدس آنلاین - ایلام: سردار حاج صارم طهماسبی، رزمنده، جانباز، آزاده و از همرزمان شهید مصطفی چمران پس از تحمل سال ها درد و رنج به همرزمان شهیدش پیوست.

سردار" صارم طهماسبی "به جمع شهداء پیوست

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، این سردار رشید اسلام و جانباز بالای 70 درصد دوران دفاع مقدس و همرزم شهید مصطفی چمران در لبنان، ظهر دیروز  در سن ۶۱ سالگی ندای حق را لبیک گفت و به دیدار حق شتافت.

سردار صارم طهماسبی در سال ۱۳۳۳ در روستای سرابباغ شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام دیده به جهان گشود و دوران ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا به پایان رساند و برای گذراندن مقطع متوسطه راهی آبدانان، دهلران و شهرستان اسدآباد استان همدان شد و در سال ۴۹ پس از آشنایی با شهیدان محمد منتظری و اندرزگو وارد مبارزات سیاسی علیه رژیم ستمشاهی شده و توسط ساواک ایلام شناسایی و دستگیر شد.

سردار طهماسبی در سال ۱۳۵۰ همراه با چند نفر از همراهان و مبارزان انقلابی به لبنان سفر کرد و به مدت پنج سال، ضمن فراگیری فنون و آموزش های رزمی و پارتیزانی و زندگی در شرایط بسیار سخت، در کنار مجاهدان و مبارزان جنبش امل لبنان علیه رژیم غاصب اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی جنگید و توسط مأموران رژیم غاصب اسرائیل به شدت مجروح شد که آثار به‌جای مانده از جراحات آن زمان در پای چپ این مجاهد نستوه همچنان باقی مانده بود.

طهماسبی در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی وارد ایران شد و در یک مرکز چریکی به صورت مخفیانه به ساخت بمب‌های دستی و آموزش و هدایت تظاهرکنندگان ضد حکومت شاه پرداخت و آنها را تجهیز و تسلیح می کرد.

پس از سرنگونی رژیم پهلوی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دستور و همراه شهید محمد منتظری با یک فروند هواپیمایی نظامی برای تکمیل مأموریت‌ها و فراگیری آموزش‌های پیشرفته دوباره راهی لبنان و شهرهای (سور، صیدا، نبتیه و جرج البراجنه) شد و پس از گذشت یک سال و نیم به کشور بازگشت و با هماهنگی و دستور شهید مصطفی چمران در جبهه میانی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (استان ایلام) مشغول نبرد جانانه با متجاوزان بعثی شد.

شهید طهماسبی در مسئولیت های مختلف عملیاتی، شناسایی، رزمی و فرماندهی یگان های پیاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان ایلام خدمات شایانی به اسلام و انقلاب ارائه کرد.

در 13 آبان سال 1363 هنگام ماموریت شناسایی در منطقه سرخر مهران از سوی گروه معروف به گوش برها به اسارت درآمد و پس از 50 ماه اسارت به آغوش ایران اسلامی بازگشت.

این آزاده و جانباز سرافراز میادین نبرد حق علیه باطل دارای شش فرزند است که همگی جزء نخبگان علمی بوده و در مدارج مختلف تحصیلی مشغول ارائه خدمت به جامعه هستند.

حاج صارم طهماسبی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد علوم سیاسی و سوابق درخشانی در تدریس و تفسیر قرآن و نهج البلاغه داشت.

 

پیام تسلیت استاندار ایلام در پی عروج شهید صارم طهماسبی

پیام استاندار ایلام به شرح ذیل است؛  

بسمه تعالی

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام

شهادت، نه نوعی از مرگ، بلکه سعادت و حیات پایداری است که خداوند متعال برای بندگان خاص خویش وعده فرموده است. عروج آسمانی جانباز سرافراز صارم طهماسبی دلاور ایرانی و سپاه اسلام و همرزم عارف شهید دکتر مصطفی چمران که سالها با صبوری رنج ترکشهای دشمن را در وجودش تحمل کرد و وجودشرا تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرد را به مقام عظمای ولایت و مردم شهید پرور ایلام، همرزمان و خانواده محترمش تسلیت عرض می کنم.

یقین دارم اجر و پاداش این همه صبر و مقاومت در درگاه خداوند محفوظ خواهد ماند ، هر چند که باب فراق و هجران سخت و دشوار است لیکن تقدیر الهی را جز صبر و بردباری چاره ای نیست.

اینجانب شهادت این سردار پر افتخار را به محضر حضرت امام زمان(عج)، رهبری معظم انقلاب اسلامی، ریاست جمهوری، پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران و بخصوص خانواده مکرمشان تبریک و تسلیت عرض نموده و علو درجات این شهید بزرگوار را از درگاه الهی مسئلت دارم.

محمدرضا مروارید-  استاندار ایلام

این شهید والامقام در دو سال گذشته بخاطر وجود ترکش در قسمت سر و آسیب دیدگی مغز، با مشکلات شدید جسمی و تحرکی مواجه شده بود.

گفتنی است مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام عصر امروز شنبه 16 آبان ساعت 14 در شهرستان آبدانان زادگاه شهید با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و همرزمان این شهید برگزار می شود.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.