امام جمعه اهل سنت تایباد گفت: سوء مدیریت و نبود برنامه‌ریزی مسئولان دولت سعودی سبب کشته‌شدن هزاران حاجی در سرزمین منا شد.

سوء مدیریت سعودی‌ها سبب فاجعه در سرزمین منا شد/ مسدودشدن مسیر عبوری و امدادرسانی ضعیف عامل اصلی جانباختن هزاران حاجی
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، مولوی غلام نبی توکلی شامگاه شنبه در مراسم چهلمین روز درگذشتگان واقعه تاسف بار منا که با حضور مردم و مسئولان در محل مسجد جامع احناف این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: سوء مدیریت و نبود برنامه‌ریزی مسئولان دولت سعودی سبب کشته‌شدن هزاران حاجی در سرزمین منا در حج امسال شد.

امام جمعه اهل سنت تایباد که خود در مراسم حج امسال به عنوان روحانی کاروان حضور داشته به نرسیدن کمک به موقع به مصدومان اشاره کرد و افزود: متاسفانه امدادرسانی ضعیف بود و مجروحان چندین ساعت بر روی زمین افتاده بودند و زمانی که نیروهای امدادی رسیدند، اکثر حادثه‌دیدگان جان خود را از دست داده بودند.

وی اظهار کرد: هوای بسیار گرم و سوزان صحرای منا و نبود آب کافی سبب درگذشت بسیاری از حادثه‌دیدگان شد و دولت سعودی باید امکاناتی مانند باران مصنوعی و آب سرد را برای زائران فراهم می‌کرد که متاسفانه در این قسمت هم ضعیف عمل کردند.

مولوی توکلی علت واقعه منا را مسدودشدن مسیر حرکت حجاج بیان کرد و افزود: عربستان باید مسئولان این کار را دستگیر و مجازات کند و باید به اطلاع مسلمانان رسانده شود که چرا این مسیر بسته شده است و افراد مقصر باید محاکمه علنی شوند.

وی اظهارداشت: حکام سعودی باید از مسلمانان و خانواده‌های بازماندگان فاجعه غم‌بار عذرخواهی کرده و دلیل قانع کننده‌ای به خانواده‌های بازماندگان بدهد چرا که هیچ واقعه طبیعی زمینی یا آسمانی در آنجا رخ نداده است و فقط بر اثر بی‌تدبیری و سوء مدیریت سعودی‌ها و نبود امکانات این واقعه اسفناک رخ داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.