قدس آنلاین - ایلام: مرکز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان ايلام با تأکيد بر همراه داشتن گذرنامه و ويزا براي شرکت در همايش عظيم پياده روي اربعين، توصيه هايي را براي تسهيل سفر زائران حسيني صادر کرده است. 

توصيه هاي پليس ایلام به زائران کربلا

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مشتاقان اباعبدا.. الحسين کشورمان مانند ميليونها عاشق ديگر با شور و حال خاصي خواهان شرکت در مراسم پياده روي اربعين که از سال 93 پارسال به صورت جدي کليد خورد، هستند و مرز مهران در استان ايلام به عنوان نزديکترين مرز به کشور عراق دروازه عتبات عاليات نام گرفته است.

توصيه هاي پليس به زائران اربعين حسيني

شرکت در اين مراسم باشکوه نيازمند رعايت کردن مواردي است تا اين سفر معنوي سفري ايمن و سرشار از معنويت باشد که در ذيل نيروي انتظامي استان ايلام توصيه هايي را به زائران عزيز دارد.

1- هموطنان عزيز صرفاً با داشتن گذرنامه معتبر و از طريق مرزهاي قانوني نسبت به خروج از کشور و بازگشت به کشور اقدام نمايند.

2- زائران هرچه زودتر نسبت به اخذ رواديد ورود به کشور عراق از سفارت يا سرکنسولگري‏‌هاي آن کشور اقدام و از موکول کردن اين امر به روزهاي پاياني (نزديک به اربعين) و همچنين حرکت به سمت مرزها قبل از اخذ رواديد، خودداري کنند.

3- هرگونه تغيير و تحولي در خصوص امکان ارائه تسهيلات اخذ رواديد در استان‏‌هاي مختلف و نقاط مرزي صرفاً توسط وزارت امور خارجه و يا سازمان حج و زيارت به اطلاع عموم خواهد رسيد؛ زائرين محترم بدون کسب اطمينان و بر اساس شايعات و اظهارات افراد غيرمسئول در اين خصوص برنامه‏ ريزي نکنند.

4- کليه مقررات خروج از کشور ناظر بر ايام اربعين نيز خواهد بود بنابراين افراد ممنوع ‏الخروج، سربازان و مشمولين وظيفه، زندانيان و محکومين، اجازه خروج از کشور را نداشته و خروج کارکنان دستگاه‏‌هاي خاص منوط به طي مراحل قانوني خود است.

5- يک نسخه کپي از گذرنامه، شناسنامه و کارت ملي خود را در مکاني مجزا از گذرنامه همراه داشته تا در صورت مفقود شدن گذرنامه، امکان تسهيل و تسريع در مساعدت‌‏هاي قانوني وجود داشته باشد.

6- با توجه به عدم امکان استفاده از کارت‏‌هاي بانکي کشور در داخل عراق، مبالغ کافي (با احتساب امکان طولاني شدن مدت سفر و مشکلات پيش بيني نشده) همراه داشته باشند و قبلاً نسبت به نرخ تبديل ارز ايراني به عراقي اطلاع حاصل کنند؛ پول ايراني نيز در داخل عراق قابل استفاده است.

7- حتماً پس از ورود به مرز عراق، از درج مهر ورود به آن کشور در گذرنامه خود مطمئن شوند.

8- توصيه‏‌هاي بهداشتي و امنيتي مراجع مسئول را مورد توجه جدي قرارداده و بطور دقيق اجرا کنند؛ درصورت نياز به خدمات درماني، به مراکز جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران مراجعه کنند.

9- هرگونه اطلاعات درخصوص مقررات و توصيه‏ هاي اجرايي، انتظامي، بهداشتي و امنيتي را صرفاً از مراجع ذيصلاح و رسمي دريافت کرده و از توجه به اطلاعات و اخبار نامعتبر و شايعاتي که ممکن است براي ايجاد تشويش و اختلال در مراسم پخش شود، خودداري کرده و از نقل و انتشار آنها نيز ممانعت کنند.

10- در سفرهاي گروهي، داشتن صبر، حوصله، گذشت و ايثار، خوش رويي، همبستگي، اتحاد و هماهنگي با مسئول گروه از عوامل موفقيت است بنابراين از نظرات و تجربيات مدير راهنماي کاروان خود تبعيت و ضمن رعايت حال افراد کهنسال و کودکان، مراقب آنها نيز باشند. 

11- با توجه به زمان تشرف، لباس متناسب با فصل و لوازم شخصي مورد نياز خود را همراه داشته باشيد.

12- روي تمام ساکها، کيف و چمدان، موبايل و دوربين حتماً نام و مشخصات خود را بنويسيد؛ ضمناً توصيه مي شود مشخصات را روي کاغذ يا مقوا نوشته داخل چمدان نيز قرار دهيد.

13- حتي الامکان از چمدان و کيف قفل دار استفاده کنيد و يا قفل مخصوص تهيه و بر روي آن نصب کنند.

14- نام دفتر اعزام کننده از شهرستان، نام مدير کاروان، تلفن همراه وي و مشخصات اتوبوس و هتل خود را دقيقاً به خاطر داشته باشيد تا در صورت جدا افتادن از کاروان به راحتي بتوانيد کاروان خود را پيدا کرده و به آن ملحق شويد .

15- همراه داشتن اسناد و مدارک نظير شناسنامه، کارت ملي، کارت بسيج، کارت شناسايي شغلي، گواهي نامه رانندگي، دسته چک، دفترچه بانکي، دفترچه بيمه، کارتهاي اعتباري و نظاير آن در سفر عتبات عاليات به هيچ وجه ضرورت ندارد و احتمال مفقود شدن آنها در سفر زياد است، پس آنها را همراه خود نياوريد.

16- احتمال معطلي زياد در مرحله عبور از مرز، اعم از خاک ايران يا عراق(در مرحله رفت يا برگشت) وجود دارد .

23- احتمال معطلي براي گذراندن تشريفات گمرکي و کنترل گذرنامه در مرز وجود دارد، لذا عدم مناقشه و درگيري مورد انتظار است .

24- هيچ گاه گوشي تلفن همراه خود را در اختيار ديگران به ويژه افراد ناشناس قرار ندهيد؛ گوشي را براي شارژ در رستوران يا سالن هتل رها نکنيد و براي تعويض سيم کارت از عوامل و يا زائران ايراني مورد اطمينان کمک بگيريد.

25- حفظ نظم و رعايت نوبت در مرحله بازگشت زوار محترم به ايران نيز از هر جهت مورد انتظار است؛ اميد است خستگي راه و يا شرايط نامساعد هوا موجبات آزردگي زائران بزرگوار را فراهم نسازد و با سعه صدر و صبر و تحمل و مدارا، تشريفات مرزي انجام پذيرد.

26- افرادي که براي زيارت عتبات عاليات به اين کشور سفر مي کنند بايد در سامانه حج و زيارت ثبت نام خود را انجام دهند.

27- با آرزوي توفيق و قبولي زيارات براي هموطنان گرامي، اميدواريم با احترام به قوانين و مقررات دولت عراق و آداب و رسوم مردم آن کشور، تصوير مثبت و الگوي شايسته‏‌اي از اخلاق اسلامي و فرهنگ ايراني به مردم و دولت آن کشور ارائه نمايند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.