رییس دفتر رییس جمهوری گفت: فرصت پس از برداشته شدن تحریم های ظالمانه، امکان بسیار قابل توجهی را برای تولید ملی فراهم می کند تا به رشد پایدار دست پیدا کنیم.

فرصت پس از تحریم امکان قابل توجهی برای تولید ملی فراهم می کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، محمد نهاوندیان در حاشیه کنفرانس تامین مالی و جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران پساتحریم در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تاکید بر رشد درون زا و برون گرا داریم، گفت: به صراحت در آن سیاست ها آمده است که جذب سرمایه های خارجی برای تولید صادرات گرا به این جهت است که می بایست هم فرصت ها و هم ظرفیت های اقتصاد ایران را به سرمایه گذاران خارجی معرفی کنیم.
رییس دفتر رییس جمهوری افزود: در این راستا می بایست آمادگی های لازم را در بخش های مختلف اقتصادمان برای شفافیت، ارایه توجیه اقتصادی طرح ها و پروژه ها و نیز برای سرمایه گذاران بلقوه داخلی و خارجی ایجاد کنیم تا از این طریق بتوانیم ظرفیت های شغلی را برای کاهش نرخ بی کاری و دسترسی به نرخ رشد 8 درصد فراهم کنیم.
نهاوندیان در خصوص برگزاری اینگونه همایش ها و کنفرانس ها هم گفت: موضوعاتی که در این همایش ها مطرح می شود در واقع فراهم کردن زمینه های لازم برای خدمات مشاوره، حقوقی، مذاکراتی، حسابداری و دیگر خدماتی است که بتواند نیروهای تحصیل کرده داخلی ما را با بنگاه های مشابه خارجی و نیز بانکهای داخلی ما را با بانک های مشابه خارجی ارتباط دهد و همچنین دسترسی تولید ملی به منابع تامین مالی خارجی را فراهم کند.
نهاوندیان با اشاره به حضور هیات های متعدد و متنوعی که این روزها به ایران می آیند، گفت: آنها مایلند که اطلاعات دقیقی را از اقتصاد ایران و امکانات بنگاه های ایرانی داشته باشند.
وی، گفت: طبعا اینگونه تلاشها - برگزاری همایشها و کنفرانس ها- می تواند پاسخ های خوبی برای این سئوالها فراهم کند.
رییس دفتر رییس جمهوری گفت: بر اساس سیاست های کلی، همه باید تلاش کنیم که به هدف رشد 8 درصدی دست پیدا کنیم و این دستیابی، لازمه هایی نیز دارد .
وی ادامه داد : برخی از این لازمه ها نیاز به هماهنگی های بخش های مختلف دارد که سیاست های دولت در رابطه با سرمایه گذاری در جلسات متعدد بحث و بررسی شده و اولویت های بخش ها نیز مشخص شده که به امید خدا در برنامه ششم تجلی می یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.