عضو شورای مرکزی و رئیس امور بین‌الملل حزب موتلفه با بیان اینکه خوشبینی برخی به برجام سراب است، گفت: آمریکا با ۲۰ تریلیون دلار بدهی خارجی نمی‌تواند مشکل‌گشای اقتصاد ما باشد.

خوشبینی برخی به برجام سراب است / آمریکا با ۲۰ تریلیون دلار بدهی مشکل‌گشای اقتصاد ما نیست
به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر اینکه به بهانه برجام خطر نفوذ آمریکا ما را تهدید می‌کند، اظهار کرد: یکی از آثار و تبعات مظلوم مذاکرات این بوده که روحیه «اشدا علی الکفار» در برخی کمرنگ و رقیق شده است.

وی افزود: آنچه ما به آن نقد داریم این بوده که برخی در مذاکرات به جای برخوردهای جدی و خشن در مقابل دشمن، به گونه‌ای از الفاظ و ادبیات دوستانه استفاده می‌کنند که زمینه نفوذ دشمن را فراهم کرده و انگار برخی هم فراموش می‌کنند کسانی که آنسوی میز مذاکره نشسته‌اند، دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی ایران هستند.

عضو شورای مرکزی و رئیس امور بین‌الملل حزب موتلفه گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به این موضوع تاکید داشته که مذاکره‌کنندگان دشمن را یادشان نرفته و بدانند که با دشمن مذاکره می‌کنند، حفظ این حالت و توجه به این مسئله که ما با دشمن مذاکره می‌کنیم سبب می‌شود از درون مذاکرات هسته‌ای ما لبخند و مصافحه و دست دادن درنیاید.

ترقی یادآور شد: توجه به اینکه با دشمن مذاکره می‌کنیم سبب می‌شود تا همواره از موضع قدرت حرف بزنیم و در چنین شرایطی تبلیغات ماهواره‌ای دشمن و ترویج نمادهای غربی نظیر KFC و یا مک‌دونالد به طور حتم بر آحاد جامعه اثرگذار نیست.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا همواره علیه ملت ایران جنایت کرده و فراهم‌سازی ارتباط و نفوذ با آن پایمال کردن خون شهدا است، گفت: متاسفانه برخی می‌خواهند روحیه استکبارستیزی و تنفر از آمریکا را کمرنگ کنند و این را به وضوح در اعمال و رفتار خود نشان می‌دهند.

عضو شورای مرکزی و رئیس امور بین‌الملل حزب موتلفه با تاکید بر اینکه تعهد طرف مقابل برای لغو تحریم‌ها و پایبندی آنان به برجام به عقیده بنده خوشبینی بوده، ادامه داد: خوش‌بینی دولت به نتیجه برجام و پایبندی طرف مقابل به مذاکرات به سراب ختم می‌شود.

ترقی با بیان اینکه تاکنون از سوی طرف مقابل اقدامی راجع‌ به لغو تحریم‌ها انجام نگرفته و فقط شفاهی مطرح شده، گفت: این مشخص بوده که آمریکا با 20 تریلیون دلار بدهی خارجی نمی‌تواند مشکل‌گشای اقتصاد ما باشد چرا که خود این کشور نیز از راه ارعاب، زور و تهدید خود را اداره کرده و حال امروز آمریکا هم کشوری غرق در بدهی است.

وی اظهار کرد: آمریکا کشوری قابل اعتماد و اتکا نیست و فقط قدرتی پوشالی بوده که از درون هیچ است و مشخصا نمی‌تواند چنین کشوری مشکل گشای ما باشد.

عضو شورای مرکزی و رئیس امور بین‌الملل حزب موتلفه تاکید کرد: باید برخی از داخلی‌ها آگاه باشند که نمادهایی نظیر مک‌دونالد و KFC نه تنها نشان از رشد تمدن ما بوده بلکه این موضوع زبونی ما را می‌رساند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.