۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 321364

بانک های ایرانی به دنبال خلاقیت ها، سرویس ها و خدمات جدید نمی روند تا بتوانند با استفاده از این خدمات مشتریان بیشتری را جذب کنند.

چرا بانک های ایرانی خلاقیت ندارند؟!

هر روزه در رسانه های مختلف دیداری و شنیداری، آگهی بازرگانی و تبلیغات گوناگونی برای بانک های ایرانی می شود که اغلب از یک ریشه و خدمت خاص بوده ولی با هزار ترفند تبلیغاتی قصد تلقین تفاوت در خدماتشان به مخاطبان و مشتریان را دارند که به دلیل قدمت این تبلیغات و تجربه زیاد مشتریان ایرانی از این سرویس ها، دیگر رنگ و بوی لازم را نمی گیرند و صرفا یک پوزخند را در واکنش دریافت می کنند.

در بیشتر این آگهی های بازرگانی خدماتی همچون SMS بانک، بانکداری اینترنتی و الکترونیکی، وصول چک در همه شعب و غیره اشاره می شود که 99 درصد این خدمات در همه بانک ها به یک شکل انجام می گیرد، حال آنکه در این تبلیغات صرفا هدف مبلغ این بانک این است که بگوید SMS بانک ما، SMS بانک تر از بانک همسایه می باشد!

در حالی که همه خدماتی که اجازه ارائه توسط بانک مرکزی داده شده، یکسان است و در صورت اتخاذ تصمیمات خلق الساعه بانک مرکزی! همه این سرویس ها در یک لحظه بسته می شود.

از سویی دیگر به دلیل اتصال همه این  بانک ها با یک سوییچ به نام شتاب، اصولا کیفیت بالاتر انتقال وجه بی معنی است زیرا سرعت بالا یا کم در انجام خدمات این چنینی صرفا در گرو سرویس بهتر شبکه تبادل اطلاعات بانکی است.

این برابری و تساوی خدمات در حالی است که خلاقیت های زیادی حتی برگرفته از سرویس های مختلف بانکی غیر ایرانی نیز می تواند به نوعی تمایز یک بانک از سایر بانک های ایرانی باشد اما این عدم وجود خلاقیت در بانک های ایرانی، پیامدهایی را به همراه دارد که از جمله آن می توان به تخلف در موارد مختلف اشاره کرد.

از جمله این تخلفات بانکی، ارائه سود بیشتر از مصوبه بانک مرکزی است که تنها ترفند و حیله بانک ها و موسسات اعتباری برای جذب مشتری است.

این ترفند که ساده ترین و در دسترس ترین راهکار بانک ها برای جذب سپرده است، هزینه های زیادی نیز برای آنها به همراه داشته و از طرفی جریمه های بانک مرکزی را نیز به همراه دارد.

اکنون این پرسش مطرح می شود که چرا تنها راهکار بانک ها باید تخلف از قوانین بانک مرکزی باشد؟!

چرا بانک های ایرانی به دنبال خلاقیت ها، سرویس ها و خدمات جدید نمی روند تا بتوانند با استفاده از این خدمات مشتریان بیشتری را جذب کنند.

البته لازم به ذکر است یکی از بانک های تازه مجوز گرفته در ایران، با یک سرویس جدید خلاقیتی از خود نشان داده اما مشکلات قبلی و سابقه نه چندان خوب این بانک شاید سدی در برابر شناساندن و جذابیت بیشتر برای مشتریان باشد.

منبع:‌کاسب نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.