نیروهای مسلح یمنی و کمیته‌های مردمی از ناکام ماندن تلاش‌های ائتلاف متجاوز عربی در ساحل غربی این کشور برای اشغال تعز و بندر حدیده خبر دادند. همزمان از جنوب یمن نیز گزارش می‌رسد که صدها نظامی سودانی دیگر وارد عدن شده‌اند تا در اداره مناطق جنوبی به عربستان کمک کنند.

ناکام‌ماندن تلاش متجاوزان برای اشغال تعز و حدیده/ ورود گروه دیگری از نظامیان سودانی به یمن

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)، شرف غالب لقمان، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از برملا شدن توطئه ائتلاف متجاوز عربی برای افزایش تنش‌ها در ساحل غربی این کشور و اشغال شهر تعز و بندر حدیده خبر داد و اظهار داشت: ائتلاف متجاوز عربی تجهیزات جنگی که از آمریکا و اسرائیل دریافت کرده را به همراه تعدادی از مزدوران خارجی در منطقه مستقر کرده است.

 

غالب لقمان اظهار داشت: ائتلاف عربی تمام تلاش خود را می‌کند تا این نیروها را برای اشغال تعز و حدیده به کمک مزدوران داخلی در سواحل غربی گسیل کند و به این ترتیب به پیروزی‌هایی در میادین نبرد دست یابد.

وی ادامه داد: البته نقشه‌های دشمن برای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی که در آمادگی کامل هستند، آشکار شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: وقت آن رسیده کسانی که در قدرت و توانایی دلاوران ارتش و کمیته‌های مردمی و نیز در مورد ایستادگی مردم یمن شک دارند، تجدیدنظر کنند. تکیه بر دشمن زیان بار بوده و نوید پیروزی به ائتلاف عربی و مزدوران داخلی آن به زودی منتشر خواهد شد.

وی در ادامه از ارتش، نیروهای امنیتی و کمیته‌های مردمی یمن تقدیر کرد.

در همین حال یک منبع نظامی در استان تعز از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از مزدوران عربستان در منطقه ذباب این استان خبر داد و اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی در این منطقه موفق شدند مزدوران و متجاوزانی که با پوشش هوایی شدید جنگنده‌ها و هلی‌کوپترهای آپاچی به سمت پایگاه العمری در منطقه مذکور در حال پیشروی بودند را ناکام بگذارند.

منبع مذکور افزود: در این عملیات ده‌ها تن از نیروهای دشمن کشته و زخمی شده و تعدادی از خودروهای زرهی، استحکامات و مهمات آنان نابود شده و بقیه این نیروها پا به فرار گذاشتند.

از سوی دیگر علی سالم الهیج، یکی از مسوولان یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، اعلام کرد که گروه جدیدی از نیروهای سودانی به منظور پیوستن به ائتلاف عربی ضدیمن به رهبری عربستان صبح روز دوشنبه وارد عدن بزرگترین شهر جنوب یمن شدند.

سالم الهیج در این گفت‌وگو اشاره‌ای به تعداد نیروهای سودانی نکرد. سودان ماه گذشته در دو مرحله 500 نیروی نظامی برای کمک به ائتلاف متجاوز عربی به عدن فرستاد.

اقدام جدید سودان در قالب طرح خارطوم برای اعزام حدود شش هزار سرباز به یمن و کمک به عربستان در اداره این کشور پس از عقب نشینی حوثی‌ها انجام شده است.

سربازان سودانی تنها چند ساعت پس از ورود گروه دوم سربازان اماراتی به عدن وارد این شهر شدند. گروه دوم سربازان اماراتی به منظور جایگزینی با نیروی‌های قبلی وارد جنوب یمن شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.