معاون شورای فرهنگی و سیاسی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به موضع انفعالی وزارت امور خارجه درباره فاجعه منا گفت: در این باره احساس حقارت می‌کنیم.

واکنشی از وزارت امور خارجه درباره فاجعه منا نمی‌بینیم/ احساس حقارت می‌کنیم
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، روح‌افزا، معاون شورای فرهنگی و سیاسی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی و همسر شهید حاتمی یکی از شهدای سقوط جرثقیل در مکه در نشست خبری انجمن خانواده‌های مهاجران گفت: ما اینجا برای پاسخ دادن به سوالات خانواده‌های مصیبت دیده شهدای این فاجعه گردهم آمدیم تا نگذاریم خون افراد پایمال شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که دیدیم کسی جدی پیگیر این موضوع در بین مسئولان نیست این NGO را تشکیل دادیم که خود موضوع را پیگیری کنیم.

روح‌افزا خاطرنشان کرد: کمیته حقیقت‌یابی که با ورود مقام معظم رهبری به موضوع تشکیل شد، هنوز گزارشی نداده است و به نظر باید چند سال صبر کنیم تا گزارشی از آن منتشر شود.

معاون شورای فرهنگی و سیاسی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عربستان بی‌لیاقتی خود را در موضوع اداره حج نشان داده است و این بی لیاقتی در سال‌های گذشته و پیش از این نیز وجود داشته است چنانچه حضرت امام پیشتر فرمودند آل‌سعود خادم‌الحرمین نیستند بلکه خائن الحرمین اند.

وی افزود: خاندان آل سعود می‌خواهند در اطراف کعبه و در مکه برای خود قصر بسازند در حالیکه حق این کار را ندارند چرا که آنجا حرم امن الهی است و متعلق به تمام افراد است و مردم باید برای انجام فرایض دینی که واجب است در آنجا حضور یابند و به واسطه همین کار ناپسند، جرثقیل‌هایی که برای ساخت قصرها از آنها استفاده می‌کنند زائران خانه خدا را در حرم امن الهی له می‌کنند.

روح‌افزا تصریح کرد: تعجب می‌کنم که عملکرد مسئولان ما نشان از حمایت حقوق جانباختگان و مصیبت دیدگان این فاجعه ندارد که به چه گناهی تشنه و بر روی هم ریخته و کشته شده‌اند و یا در زیر جرثقیل فرو افتاده له شده‌اند.

معاون شورای فرهنگی و سیاسی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: فاجعه منا برنامه‌ریزی شده نبوده است و تنها به سبب یک حادثه ایجاد شده باز نشان دهنده بی‌لیاقتی رژیم آل‌سعود است که پیش‌بینی چنین وقایعی را نکرده است.

وی گفت: حادثه امسال و سال‌های گذشته نشان می‌دهد که رژیم آل‌سعود دغدغه‌ای برای حاجیان ندارد و آنقدر که مانع از اعمال حج می‌شود در صدد خدمت‌رسانی به حاجیان نیست چرا که سال گذشته نیز سقف طبقه دوم که در حال احداث بود بر سر حاجیان فرو ریخت و تعدادی کشته شدند.

روح‌افزا افزود: مشخص نیست رژیم آل سعود برای ساخت و ساز از چه اصول مهندسی استفاده می‌کند و اگر اصول مهندسی مشکل ندارد قطعاً قدرت مدیریت کافی برای اقداماتشان ندارند.

معاون شورای فرهنگی و سیاسی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: ما این حق را داریم که به شکل NGO (سازمان مردم‌نهاد) به موضوع وارد شویم و از تمامی رسانه‌ها و نهادهای بین‌المللی استفاده کنیم و با کمک تمامی مصیبت دیدگان این حادثه احقاق حقوق از دست رفته را خواستار شویم.

وی تصریح کرد: ما علاوه بر پیگیری‌های حقوقی داخلی و بین‌المللی و پیگیری توسط کمیته حقیقت‌یاب از جوامع حقوق بشری می‌خواهیم که مشخص کنند چرا 8 هزار نفر در این فاجعه کشته شدندو در اینجا پذیرش مسئولیت یا نپذیرفتن آن توسط رژیم آل‌سعود اهمیتی ندارد اما سازمان‌های بین‌المللی و جوامع حقوق بشری در این راستا اقدامی نمی‌کنند.

روح‌افزا گفت: این در حالی است که احمدشهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران از قاچاقچیان مواد مخدر که حکم اعدامشان در ایران صادر شده است، حمایت می‌کند و براساس همین موضوع به دنبال محکوم کردن و تحریم کردن ایران در سازمان ملل است اما در فاجعه منا حدود 8 هزار نفر مظلومانه و به جرم زیارت خانه خدا زیر دست و پا کشته شدند و صدای کسی در جهان درنیامد.

معاون شورای فرهنگی و سیاسی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث‌های حقوق بشر و آزادی را کلاه گشادی بر سر عالم توصیف کرد و تصریح کرد: از نظر سازمان‌های حقوق بشر تنها فردی که به رفتار آمریکا و اسرائیل در هر جای دنیا و حتی اگر قاچاقچی مواد مخدر باشد.

وی خاطرنشان کرد: خانمی در جریان فتنه 88 به شکلی ساختگی جان خود را از دست داد و به همین سبب در هرجا حضور می‌یافتیم همواره از ما سئوال می‌شد که چرا این دختر کشته شده است البته من نمی‌گویم که حقوق وی استیفا نشود اما مهم تبعیض در حقوق بشر است یا در موردی دیگر از یک زندانی که شمار زیادی کارهای ناقض حقوق بشر انجام داده است دفاع می‌کنند.

روح‌افزا افزود: ما عکس‌العملی از وزارت امور خارجه درخصوص شهدای مکه نمی‌بینیم در حالیکه 3 نفر از ایرانیان اخیراً در عربستان اعدام شدند؛ چرا تاکنون خبری در رابطه با حکم اعدام این افراد منتشر نشده بود؟ ما بر این اساس احساس حقارت می‌کنیم.

معاون شورای فرهنگی و سیاسی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با یک کلام عربستان را به واهمه انداخت و موجب پاسخگویی آنها شد اما ما همواره نباید منتظر اقدام ایشان باشیم هرچند کمیته حقیقت‌یاب نیز با نظر ایشان ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: سرف احضار سفیر سودمند نیست چرا که با این احضارها اتفاقی صورت نگرفته است؛ چرا همسر من کشته شد؟ من دیه نمی‌خواهم، می‌خواهم مقصر این حادثه قصاص شود و علاوه بر من، همه خانواده‌ها می‌خواهند بدانند چه بر سر عزیزانشان آمده است.

روح‌افزا گفت: مسئولان حج و زیارت اعلام کرده‌اند برخی از پیکرهای زائران قابل شناسایی نیستند، علت این امر چیست؟ اینها اگر خانواده‌های ما هم نبودند ما قطعاً این اقدام را برای احقاق حقوق انجام می‌دادیم.

معاون شورای فرهنگی و سیاسی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: یونسکو در کودکستان‌های ما فعالیت می‌کند و برای کاهش جمعیت در ایران برنامه‌ریزی می‌کند اما ما اقدامی منفعلانه برای حقوق خود داریم.

وی افزود: سازمان‌های حقوق بشری تنها برای کارایی چنگ آمریکا و اسرائیل ایجاد شده‌اند بنابراین ما کاری به نهادهای حقوق بشری نداریم و به سازمان‌های قضایی بین‌المللی مراجعه می‌کنیم.

روح‌افزا خاطرنشان کرد: انجمن خانواده‌های مهاجران انتظار دارد که کمیته حقیقت‌یاب خانواده‌ها را از جزئیات پیشرفت امور آگاه کند و سرف اینکه اخباری سرفصلی به خانواده قربانیان ارائه کنند کافی نیست و قطعاً ما برای احقاق حق به هرجای دنیا که لازم باشد سفر می‌کنیم.

معاون شورای فرهنگی و سیاسی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: متهم اصلی فاجعه منا رژیم آل‌سعود است و ما می‌خواهیم ثابت کنیم که یک متهم به نام رژیم آل‌سعود وجود دارد و در این راستا دست نیاز به سوی کشورهای اسلامی دراز می‌کنیم تا برای استیفای حق تمام جانباختگان و نه فقط ایرانیان که با بولدوزر پیکرهایشان جمع‌آوری شد اقدام کنیم.

وی گفت: اگر در منطقه زلزله روی دهد تمام دنیا وارد کار می‌شوند تا اجساد را کشف و از زیر آوار خارج کنند و رژیم آل سعود حداقل می‌توانست کمک‌های بین‌المللی درخواست کند یا از هلال احمر ایران کمک بگیرد اما این اقدامات را انجام نداد و ما اگر تمام این موضوعات را کنار هم بگذاریم به این نتیجه می‌رسیم که شاید این موضوع برنامه‌ریزی شده بوده است.

روح‌افزا افزود: ما از سازمان حج و زیارت می‌خواهیم که در زمان مقرر شده دریافت نتیجه تشخیص DNA را از رژیم آل سعود خواستار شوند و هرچه آنها گفتند به راحتی نپذیرند چرا که باید طوری رفتار کنیم که بدانند مدیون ما هستند نه به اینگونه که هرجا می‌روند از طریق رسانه‌های خود اعلام کنند حجاج عامل شهادت زائران هستند.

معاون شورای فرهنگی و سیاسی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: خیلی جالب است رژیم آل‌سعود حجاجی را که کشته شده‌اند و زیر دست و پا مانده‌اند و به بدترین شکل جان خود را از دست داده‌اند مسئول این فاجعه معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همسر من قبل از شهادت خود فیلمی از مکه برای من ارسال کرد و در فیلم می‌گوید بیشتر دربهای ورودی و خروجی خانه خدا را بسته‌اند و تنها یک درب خروج و ورود را باز گذاشته‌اند که خود این فیلم مؤید بی‌تدبیری رژیم آل‌سعود در اداره مناسک حج است.

روح‌افزا از تمام خانواده‌های داغدار و مصیبت‌دیده فاجعه منا خواست تا در این سازمان با اهداف آن شریک شوند و هرگونه فیلم و عکسی که از مراسم حج امسال دارند را برای ما ارسال کنند تا بانک جامع اطلاعاتی داشته باشیم و بتوانیم به نهادهای مختلف بین‌المللی نشان دهیم.

معاون شورای فرهنگی و سیاسی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: هزاران دوربین امنیتی موجود در مکه و محل انجام مناسک حج باید در دسترس کمیته حقیقت‌یاب قرار گیرد تا بررسی شود که این فاجعه به چه علت ایجاد شده است.

وی افزود: حادثه 11 سپتامبر به شکل ساختگی ایجاد شد و سالهای سال است که جوامع اسلامی بابت این موضوع به جهان پاسخ و تاوان می‌دهند و مسلمانان کشورهای مختلف فقط برای اینکه 2-3 هزار نفر براساس نقشه آمریکا در واقعه 11 سپتامبر کشته شده‌اند جان خود را از دست می‌دهند در حالیکه شمار شهدای فاجعه منا چند برابر کشته‌شدگان 11 سپتامبر است.

روح‌افزا تصریح کرد: ما قدم به قدم به دنبال اجرای منویات مقام معظم رهبری هستیم و احقاق حقوق مهاجران الی‌الله را خواستاریم و به هیچ دسته و گروه سیاسی وابستگی نداشته و هدف سیاسی خاصی را هم دنبال نمی‌کنیم و امیدواریم در این عرصه به ما برچسب زده نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.