رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم عنوان داشت: جوانان باید هنر، اندیشه ، علم و هدف خود را در خدمت قرآن و نشر این کتاب الهی قرار دهند و بدانند که رمز موفقیت آنها در گرو این موضوع خواهد بود.

رمز موفقیت جوانان عمل به قرآن کریم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبستان، حجت الاسلام المسلمین احمد عابدی در مراسم افتتاحیه جشنواره قرآن وعترت دانشجویان در سالن همایش‌های مدرسه امام موسی کاظم (ع) طی سخنانی ابراز داشت: در کنار قرآن موضوع عترت نیز در این جشنواره قرآنی مطرح است که باید مورد توجه و اهتمام باشد.

وی عنوان داشت: از امام صادق(ع) سه تفسیر برای شیعیان به یادگار مانده است و اهل بیت(ع) خودشان مفسران اصلی قرآن کریم بوده که این موضوع نشان می دهند قرآن و عترت همواره در کنار هم بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: قرآن به قدری نزد اهل بیت(ع) محترم و عزیز بود که حتی سر بریده امام حسین(ع) نیز بر روی نیزه قرائت تلاوت می کرد.

عابدی با اشاره به معارف قرآنی گفت: قرآن دارای معارف بسیاری است و اگر این کتاب ارزشمند نبود معرفت خداوند برای همیشه بسته شده و کسی دیگر نمی توانست خداوند را بشناسد.

وی گفت: قرآن کتاب خداشناسی است و اگر انسان این کتاب ارزشمند را فراگرفته و به آن عمل کند، در روز قیامت این کتاب از او حمایت کرده و آن فرد را راهی بهشت می کند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: قرآن کریم خداوند را به بهترین روش ممکن معرفی کرده است و قرآن در خصوص خداوند می فرمایند که خداوند از خود شما به خودتان نزدیک تر است و به یاری انسان های با ایمان می پردازد و نباید کسی از رحمت خداوند غافل و ناامید شود.

عابدی گفت: خداوند به ما نزدیک است و خداوند ناظر همه اعمال و رفتار ما انسان هاست و باید مراقب باشیم و بدانیم که همواره در محضر خداوند هستیم.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این جشنواره گفت: هدف از برگزاری جشنواره، آشنایی هر چه بیشتر جوانان با مباحث قرآنی و معارف اهل بیت(ع) است که امیدواریم به هدف خود نزدیک شویم.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان داشت: جوانان باید قدر خود را بدانند که در چنین سنی در خدمت قرآن آمده و می کوشند تا معارف قرآنی را گسترش دهند.

عابدی عنوان داشت: جوانان باید هنر، اندیشه ، علم و هدف خود را در خدمت قرآن و نشر این کتاب الهی قرار دهند و بدانند که رمز موفقیت آنها در گرو این موضوع خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عدنان IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    افرین افرین