قدس آنلاین: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت: کتابخانه‌های مشارکتی جدید استان خراسان رضوی هم‌زمان با هفته کتاب و کتابخوانی به بهره‌برداری می‌رسد.

کتابخانه‌های مشارکتی جدید استان خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، حسین اکبری ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در خراسان رضوی افتتاح کتابخانه‌های مشارکتی در شهرستان‌های استان است که این کتابخانه‌ها در شهرستان‌هایی هم‌چون نیشابور، سبزوار و تربت‌جام به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی بیان کرد: علاوه بر این نشست‌های تخصصی کتابخوانی را در شهرستان‌های استان برگزار می‌کنیم و مراسم رونمایی از کتاب نیز طبق روال سال‌های گذشته هم‌زمان با این هفته در برخی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

اکبری تصریح کرد: همچنین نواخته شدن زنگ کتاب در مدارس استان را برای این هفته پیش‌بینی کرده‌ایم و نمایشگاهی از آثار برگزیده جشنواره کارتون و کتاب نیز برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی هم‌زمان با 24 آبان رایگان است اظهار داشت: ترویج کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و منویات مقام معظم رهبری است و تلاش داریم از طریق این طرح‌های تشویقی این مسئله را محقق کنیم.

اکبری بیان کرد: علاوه بر این، برگزاری دوره‌های مشاوره کتابخوانی و مدرسه تابستانی کتاب نیز از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند به گسترش فرهنگ کتابخوانی کمک کند و این مسائل نیز از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح بخش دیجیتال نسخ خطی کتابخانه عمومی شهید باهنر و دیدار با ائمه جمعه و ایثارگران به عنوان بخش دیگری از برنامه‌های هفته کتاب در استان خراسان رضوی تاکید کرد: خراسان رضوی رتبه نخست کتابخانه‌های مشارکتی را در اختیار دارد و از نظر تجهیزات و امکانات کتابخانه‌ای نیز در رده چهارم کشوری قرار داریم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی با اشاره به پروسه طولانی احداث و بهره برداری از کتابخانه مرکزی مشهد تصریح کرد: این پروژه حدود 20 سال است در حال ساخت است و براساس آخرین اطلاعات و تخمین‌های استانداری خراسان رضوی به بیش از 7 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.