مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: روادید ثبت نام کنندگان این استان برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کربلا ظرف ۴۸ ساعت صادر می شود.

روادید ثبت نام کنندگان برای سفر به کربلا در اربعین حسینی ظرف ۴۸ ساعت صادر می شود
به گزارش قدس آنلاین، مسعود مجردی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل جلوگیری از ازدحام جمعیت در مقابل کنسولگری عراق در مشهد، صدور روادید برای متقاضیان سفر به کربلا در اربعین حسینی با موافقت استانداری خراسان رضوی به سازمان حج و زیارت این استان سپرده شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 270 شرکت اقدام به اخذ روادید می کنند اظهار کرد: تنها شرکت های دارای مجوز و زیرنظر سازمان حج و زیارت می توانند به این کار اقدام کنند.
وی گفت: علاوه بر شرکت های مزبور یک دفتر نیز نزدیک سرکنسولگری عراق در مشهد تشکیل شده تا متقاضیان را در این زمینه هدایت و راهنمایی کند.
مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: تنها رابط سرکنسولگری عراق در مشهد سازمان حج و زیارت است و هیچ شرکت و گروه دیگری نمی تواند در این زمینه اقدام به صدور روادید نماید.
مجردی با بیان اینکه توصیه می شود افراد به صورت گروهی و دسته جمعی برای اخذ روادید اقدام کنند افزود: در صورت مراجعه به صورت فردی و جداگانه، ممکن است برچسب روادید به پایان رسیده و متقاضیان با مشکل روبرو شوند.
وی گفت: هزینه صدور روادید به صورت کاروانی برای هر نفر 30 دلار و به صورت انفرادی برای هر نفر 40 دلار تعیین شده است.
مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی از علاقه مندان عزیمت به کربلا در اربعین حسینی خواست برای ثبت نام به سامانه سماح با آدرس samah.haj.ir مراجعه کنند تا پس از تایید تقاضا توسط سرکنسولگری عراق در مشهد روادید آنها صادر شود.
سال گذشته یک میلیون و 500 هزار نفر از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق حضور یافتند که پیش بینی می شود این رقم امسال به بیش از دو میلیون نفر برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.